ممنوعیت کشت محصولات کشاورزی پر آب در بویراحمد

در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی شهرستان بویراحمد ، ممنوعیت کشت محصولات آب بر از جمله برنج به تصویب رسید. سجاد پور اکبری، رییس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد در این جلسه گفت: با توجه به اینکه وضعیت کنونی بارندگی در شرایط مناسبی نیست و کاهش ۴۰ درصدی […]

در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و سازگاری با کم آبی شهرستان بویراحمد ، ممنوعیت کشت محصولات آب بر از جمله برنج به تصویب رسید.

سجاد پور اکبری، رییس اداره منابع آب شهرستان بویراحمد در این جلسه گفت: با توجه به اینکه وضعیت کنونی بارندگی در شرایط مناسبی نیست و کاهش ۴۰ درصدی بارندگی را نسبت به سال قبل تجربه می‌کنیم، لازم است تا تمهیداتی در نظر گرفته شود که بتوانیم به بهترین وجه این وضعیت را مدیریت کنیم.
، معاون عمرانی فرماندار شهرستان بویراحمد نیز اظهار داشت: دستگاه‌های متولی به عنوان اولین دستگاه تخصصی باید برای حفاظت و نظارت از منابع آب، برنامه ریزی داشته باشند و یقینا در این چرخه حفاظت از منابع آب، به خصوص در بخش کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است.

علی علی پور، اظهار داشت: با توجه به مسئله‌ کم آبی و پیرو جلسه کارگروه جهاد کشاورزی، کشت برنج در شهرستان بویراحمد ممنوع است و کشاورزانی که بر خلاف این عمل ‌کنند، دستگاه های اجرایی مربوطه هیچ گونه تعهدی به آنها ندارند و خدمتی به آن‌ها ارائه نمی شوند.

وی همچنین در حضور پمپاژهای غیرمجاز، گفت: پمپاژهای غیرمجاز باید جمع آوری شوند و در صورت ممانعت، ضروری است تا دادستانی و دستگاه قضایی به موضوع ورود کنند و بعد از جمع شدن پمپاژهای غیرمجاز، نحوه‌ استفاده از پمپاژ مجاز و حدود استفاده از منابع آب برای مردم، کشاورزان، باغداران و … تشریح شود.

علی پور درپایان به ضرورت رعایت حریم رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: وقتی حجم بارندگی بالا باشد و سیل رخ دهد مشکلاتی بوجود می‌آید که علت آن عدم رعایت حریم و بستر است و لازم است شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویر احمد در این خصوص، نظارت جدی‌تر و گسترده‌تری داشته باشد