مدیریت مصرف در بخش خانگی بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری از خاموشی‌های تابستان است.

نشست خبری اصحاب رسانه با حضور مدیر عامل، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و مدیر ان مدیریت مصرف و روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل روز دوشنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. ” حسین قدیمی ” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ضمن تشکر از اصحاب رسانه در جهت انعکاس اخبار […]

نشست خبری اصحاب رسانه با حضور مدیر عامل، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ و مدیر ان مدیریت مصرف و روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل روز دوشنبه ۲۸ تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
” حسین قدیمی ” مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ضمن تشکر از اصحاب رسانه در جهت انعکاس اخبار صنعت برق استان بر لزوم همکاری بیشتر در جهت اطلاع رسانی پیام های مدیریت مصرف تاکید کرده و گفت: صدا و سیما، خبرگزاری ها و کانال های فضای مجازی استان می توانند در جهت فرهنگ سازی مصرف صحیح برق مشترکان استان نقش بسزایی را ایفا کنند .
و با تاکید و اطلاع رسانی هم استانی های عزیز بر کاهش مصرف برق در ساعات اوج مصرف ۱۲ الی ۱۸ در  کاهش خاموشی‌ها گام‌های مهمی بردارند.
حسین قدیمی در خصوص مدیریت مصرف در ادارات نیز افزود: تفاهم‌نامه با بسیج ادارات در قالب رزمایش مدیریت مصرف برق طرح شهید عباسپور انجام شده و مقرر شد تا مصرف برق در ادارات کنترل و اقدامات لازم در جهت کاهش مصرف در ادارات پرمصرف انجام شود.
وی افزود: ادارات موظفند نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف برق خود را در ساعات اداری ۵۰ درصد کاهش دهند و اداراتی که این موضوع را رعایت نکند در ابتدا تذکر داده می‌شود و اگر مصرف شان را کاهش ندهند برق آنها قطع خواهد شد.
قدیمی در خصوص مدیریت مصرف در ادارات خاطر نشان کرد: با تغییر ساعات اداری در استان حدود ۸ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در خصوص استخراج غیر مجاز رمز ارز نیز اظهار داشت: از ابتدای طرح برخورد با این مراکز ۱۷۹۶ دستگاه ماینر از ۱۶۹ مرکز استخراج رمز ارز غیر مجاز در استان اردبیل کشف و جمع آوری شده است که حدود ۴۰۰۰ کیلووات ساعت توان مصرفی شبکه کاهش پیدا کرده است.
حسین قدیمی در ادامه به مشترکین پرمصرف اشاره کرد و گفت: به همه‌ی این مشترکان پیامکی در خصوص کاهش و مدیریت مصرف برق ارسال شده است و برای این مشترکان کنتور هوشمند با هزینه خودشان برای کنترل مصرف آنها نصب خواهد شد.
قدیمی در انتها در خصوصی اطلاع رسانی برنامه خاموشی ها گفت: مشترکین استان برای اطلاع از وضعیت خاموشی احتمالی می بایست با نصب اپلیکیشن برق من بر روی گوشی تلفن همراه خود و یا مراجعه به وب سایت این شرکت، جدول برنامه زمان بندی را مشاهده نمایند.
در ادامه مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به خشکسالی بی‌سابقه در کشور و کاهش نزولات آسمانی گفت: ذخایر آب سدهای نیروگاه‌های آبی تولید برق به شدت کاهش پیدا کرده که باعث خارج شدن آنها از مدار شده است.
یوسف یوسفی با بیان اینکه مصرف برق در بخش صنعتی استان افزایش داشته است، گفت:  بیشترین مصرف  در بخش خانگی می باشد که حدود ۳۷ درصد است.
وی ادامه داد: مدیریت مصرف در بخش خانگی بسیار مهم بوده و مشترکان خانگی با چند راهکار ساده مانند تنظیم درجه کولرهای گازی روی دمای ۲۵ یا بیشتر و در کولرهای آبی استفاده از دور کند، در این روزهای سخت ما را یاری کنند.
معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل نیز به تعدیل روشنایی معابر اشاره کرد و گفت: با تعدیل های صورت گرفته ۲۶ هزار ۶۱۲ چراغ در این بخش از مصرف حدود۴.۹ مگاوات برق جلوگیری شده است.
ناصر عبدالهیان به خسارت های ناشی از استخراج رمز ارز غیر مجاز به شبکه و بخش خانگی اشاره کرده و افزود: مشارکت مردمی یکی از بهترین و عملیاتی ترین شیوه ممکن برای شناسایی این مراکز است و شهروندان از طریق شماره ۱۲۱ و سامانه سمات شرکت توانیر به آدرس https://www.tavanir.org.ir/samaat و ارسال پیامک به شماره ۱۰۰۰۴۵۱۰۰۰۱۲۱، استخراج کنندگان غیرقانونی رمز ارز را معرفی کرده و از پاداش میلیونی مطابق دستورالعمل بهره‌مند شوند.
در پایان مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرده و گفت: همه‌ی رسانه‌ها و خبرنگاران استان همانند بازوی توانمند ما را در اطلاع رسانی هرچه بهتر به مردم یاری کرده و میکنند.
اللهقلی پور با اشاره به تولید موشن گرافی ها ، کلیپ ها و پوستر های مدیریت مصرف برق در شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل، از خبرگزاری ها، کانال‌های مجازی و رسانه‌های استان خواست در جهت فرهنگ سازی مصرف صحیح برق این محتویات را باز نشر دهند.
وی در پایان با بیان اینکه در دین اسلام نیز مصرف نادرست و اسراف امری نکوهیده است، گفت: با خاموش کردن حتی یک لامپ اضافه می توانیم نقش بسیار مهمی در حل مشکل کمبود برق در کشور ایفا کنیم.