مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه

دومین روز از هفته صرفه جویی در آب با محوریت «مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه» شکل گرفت. به گزارش روابط عمومی آبفای کاشان، دکتر میثم نمکی ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در برنامه رادیویی”هفت روز به حرمت آب” به مناسبت هفته صرفه جویی در آب اظهار داشت: نقش رسانه […]

دومین روز از هفته صرفه جویی در آب با محوریت «مدیریت مصرف آب و برق، افکار عمومی و رسانه» شکل گرفت.

به گزارش روابط عمومی آبفای کاشان، دکتر میثم نمکی ئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در برنامه رادیویی”هفت روز به حرمت آب” به مناسبت هفته صرفه جویی در آب اظهار داشت: نقش رسانه به عنوان تحکیم کننده مضاعف مصرف بهینه انرژی در جامعه بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: رسانه به عنوان شکل دهنده افکار عمومی است لذا باید با دانش، بینش و روشی مناسب در حوزه مدیریت بهینه مصرف انرژی از جمله آب برای جامعه الگو سازی کند.

نمکی با اشاره به سیاست های کلی مقام معظم رهبری با عنوان اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد: همه ابزارهای رسانه ای از جمله دیداری، شنوایی و مجازی باید با هم افزایی متولی مدل ساز مصرف شوند و در موضوع بحران آب نقش آفرین باشند.

وی یکی از موانع توسعه یافتگی کشورها را مصرف گرایی دانست و افزود: ترویج فرهنگ قناعت در جامعه می تواند ما را از مصرف زدگی و مصرف گرایی دور کند و ما را به توسعه برساند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان گفت: همه حیات به واسطه آب زنده می شوند و زندگی می کنند و آب فرایندی چند وجهی دارد که ما اکنون در موقعیت بحران آب قرار گرفتیم و اگر تغییر رویه ندهیم به فقر آب تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آب یک محصول استراتژیک است، گفت: همه دستگاهها باید خود را ملزم بدانند تا با پیوستی الزام آور در حوزه مدیریت مصرف آب تلاش کرده و خود الگوی مصرف بهینه باشند.

نمکی همچنان فعالیت های فرهنگ و آموزش به فرزندان را در مصرف بهینه آب از طریق کتاب یاد آور شد و گفت: انتشار کتابهایی با موضوعات آب در بین فرزندان ما می تواند یکی از راههای الگو سازی در جامعه باشد که مورد استقبال نویسندگان و هنرمندان قرار گرفته است.

وی در پایان بار دیگر از رسانه های عمومی و دستگاههای دولتی خواست تا با هم افزایی در خصوص موضوع الگوی مصرف آب در جامعه گام برداشته و این بحران را به نحو احسن مدیریت کنند.