لزوم مدیریت بهینه منابع آب زیرزمینی و سطحی استان زنجان

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در نشست انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب وبرق استان چگونگی گذر از پیک مصرف آب و برق استان بررسی شد .  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: خشکسالی و غیرممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق‌آبی،  افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق از […]

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان، در نشست انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب وبرق استان چگونگی گذر از پیک مصرف آب و برق استان بررسی شد .

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: خشکسالی و غیرممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق‌آبی،  افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق از مهم ترین دلایل افزایش شدید مصرف برق و به هم خوردن تراز تولید و مصرف به‌شمار می‌روند.

در ادامه،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن تشریح وضعیت منابع آبی و کاهش بارندگیهای استان و  قرار گرفتن استان در مدار خشکسالی،اظهارکرد: امسال با کاهش ورود بیش از ۶۵ درصدی آب به مخازن سدهای استان مواجه هستیم و این یعنی حدود ۱۳۷میلیون متر مکعب آب کمتری تا مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ به سدهای استان وارد شده است .

اسماعیل افشاری تصریح کرد به دلیل شرایط ناپایدار آب شرب بویژه در روستاها ، با قراردادن اولویت شرب و حقابه های ضروری، سعی در مدیریت نمودن خروجی آب سدها را داریم تا در آینده با مشکل بیشتری برای تامین آب پایدار شهرهای تحت پوشش مواجه نشویم.

” افشاری” در سخنان خود به بحث سازگاری با کم آبی و لزوم صرفه جویی در مراکز شهری و روستائی تاکید نمود و کاهش مصرف در بخش شرب و کشاورزی را از  ارکان طرح سازگاری با کم آبی عنوان نمودو گفت: دستگاههای اجرایی و ارگانهای دولتی و غیردولتی همه باید عزم خود را برای مدیریت بهینه منابع آب زیرزمینی و سطحی استان جزم نمایند.

افشاری،  گذر از این دوران را منوط به رعایت الگوی مصرف و مدیریت بهینه مصرف انرژی (آب  و برق) دانست.

در پایان، دیگر مدیران صنعت آب و برق زنجان به بیان دیدگاهها و نظرات خود در خصوص چگونگی گذر از بحران انرژی در استان پرداختند.