لزوم صرفه جویی با توجه به منابع محدود آب

به گزارش  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری مدیرعامل این شرکت  از لزوم صرفه جویی با توجه به محدودیت منابع آب خبر داد. آقای احمدرضا محمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد گفت: خداوند متعال در آیه یازدهم سوره زخرف از محدودیت منابع آب […]

به گزارش  روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری مدیرعامل این شرکت  از لزوم صرفه جویی با توجه به محدودیت منابع آب خبر داد.

آقای احمدرضا محمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد گفت: خداوند متعال در آیه یازدهم سوره زخرف از محدودیت منابع آب سخن گفته ؛ آنجا که می فرماید _  والذی نزل من السماء ماء بقدر ؛  یعنی : همان کسی که آبی به اندازه لازم از آسمان فرو ریخت _  بنابراین محدودیت منابع ، الزاما محدودیت مصرف را باید بدنبال داشته باشد.

دکتر احمدرضا محمدی در خصوص محدودیت منابع آب یاد آوری کرد اگر چه بیش از هفتاد و پنج درصد کره زمین را آب فرا گرفته اما از این مقدار فقط سه درصد آن آب شیرین است و از این سه درصد هم کمتر از یک و نیم درصد آن در دسترس بشر می باشد.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به لزوم توجه به مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب پرداخت و با اشاره به آیه شریفه _ کلو واشربو ولا تسرفو ؛ یعنی : بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید _ از مردم شریف خواست مصرف آب خود را مدیریت کنند و صرفه جویی در همه امور را سر لوحه کار خود قرار دهند چرا – که خیر الامور اوسطها – .

نامبرده خطاب به نمازگزاران حاضر در مصلی افزود : در صورت همکاری با فرزندان خود در شرکت آب و فاضلاب در سراسر استان تابستان را انشاالله بدون تنش آبی و دغدغه در کنار هم خواهیم گذراند.

مدیر عامل آبفای استان در سخنان خود از کم بارشی ها در این سال آبی خبر داد و گفت : استان چهارمحال و بختیاری دومین استان کم بارش کشور است که تغییر رژیم بارش از برف به باران مزید بر علت نیز شده است.

وی در پایان افزود: لازم به ذکر است یاد آوری راههای صرفه جویی در مصرف آب در خانواده ها کمک شایانی به اجرایی نمودن این روشها می نماید.

قابل ذکر است بعد از اقامه نماز جمعه مدیر عامل محترم شرکت آب و فاضلاب و معاونین با حضور در محل میز خدمت ستاد نماز جمعه به سوالات حاضرین پاسخ گفتند.