کشف بیش از ۲ هزار دستگاه ماینر

در یک عملیات از پیش طراحی شده، بیش از ۲ هزار دستگاه غیرمجاز رمزارز که در مراکز متعددی نصب شده بودند، کشف و جمع آوری شد. سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: این برنامه یکی از بزرگترین عملیات های همزمان از پیش طراحی شده بود که با اخذ گزارش های مردمی و هماهنگی […]

در یک عملیات از پیش طراحی شده، بیش از ۲ هزار دستگاه غیرمجاز رمزارز که در مراکز متعددی نصب شده بودند، کشف و جمع آوری شد.

سخنگوی صنعت برق با اعلام این خبر گفت: این برنامه یکی از بزرگترین عملیات های همزمان از پیش طراحی شده بود که با اخذ گزارش های مردمی و هماهنگی ۳۵ شرکت توزیع نیروی برق در ۲۶ استان ، با همکاری مشترک عوامل حراستی و فنی، نیروی انتظامی و مراجع قضایی به انجام رسید.

به گفته دکتر مصطفی رجبی مشهدی، در این عملیات نزدیک به ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز که درمراکز متعددی نصب شده و از برق به صورت غیرقانونی برای استخراج استفاده می کردند، کشف و جمع آوری شدند.
رجبی مشهدی با اشاره به این که شناسایی این مراکز از طریق گزارش های مردمی انجام شده است که جای تقدیر دارد، افزود: مردم می توانند اطلاعات خود را در باره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه سمات ( جهت ورود به  این سامانه اینجا کلیک کنید) ثبت کنند تا رسیدگی شود.
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: اطلاعات هموطنانی که گزارش مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز را در این سامانه ثبت می کنند، کاملا محرمانه باقی خواهد ماند.