ضرورت تکمیل سدهای لرستان جهت تامین آب شرب پایدار

به مناسبت هفته قوه قضاییه و صرفه جویی در مصرف آب، داریوش حسن نژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان به همراه معاونین و‌ مدیران شرکت با شاهرخی نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد دیدار کرد. در این دیدار  داریوش حسن نژاد ضمن ارائه آخرین وضعیت منابع آبی دراستان بیان داشت: کاهش […]

به مناسبت هفته قوه قضاییه و صرفه جویی در مصرف آب، داریوش حسن نژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان به همراه معاونین و‌ مدیران شرکت با شاهرخی نماینده ولی فقیه و امام جمعه خرم آباد دیدار کرد.

در این دیدار  داریوش حسن نژاد ضمن ارائه آخرین وضعیت منابع آبی دراستان بیان داشت: کاهش نزولات جوی سبب افت شدید منابع آب زیر زمینی و خشک شدن رودخانه های مهم استان از جمله رودخانه  کشکان شده است و عبور از خشکسالی و سازگاری با کم‌آبی نیازمند مشارکت همه مردم بویژه کشاورزان در رعایت و اصلاح  الگوی کشت،  جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت غیر مجاز از چاه ها و استفاده بهینه از منابع آب است .

 در ادامه  نماینده‌ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: با توجه به وجود بیش از ۱۲ میلیارد مترمکعب روان آب در لرستان، دولت سیزدهم باید توجه ویژه‌ای به تخصیص آب در این استان داشته باشد.

امام‌جمعه خرم آباد افزود: تکمیل سد‌های نیمه تمام، پیش بینی تخصیص آب، تخصیص آب شرب پایدار و نگهداری حداقل یک میلیارد متر مکعب آب در پشت سد‌های استان لرستان باید در اولویت مسئولان قرار گیرد.

 وی تاکید کرد: مردم باید با استفاده صحیح از منابع آبی از هدر رفت آب جلوگیری کنند و کشاورزان نیز از اجاره زمین به افراد غیر بومی و کشت محصولات آبدوست ممانعت نمایند.