ضرورت ایجاد شبکه فاضلاب در کرمان

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان اجرای شبکه فاضلاب را یک ضرورت خواند و گفت: این اقدام یکی از شاخص های توسعه پایدار، سلامت شهر و محیط زیست به شمار می رود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، محمد طاهری در آیین تودیع و معارفه معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این […]

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان اجرای شبکه فاضلاب را یک ضرورت خواند و گفت: این اقدام یکی از شاخص های توسعه پایدار، سلامت شهر و محیط زیست به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، محمد طاهری در آیین تودیع و معارفه معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب این شرکت افزود: شبکه فاضلاب یکی از مهمترین و اساسی ترین زیرساخت های هر کشور است و بهره مندی از این شبکه ضمن تضمین سلامت زیست محیطی یک سرمایه عظیم ملی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه کشورهای پیشرفته با هزار میلیمتر بارندگی سالهاست که از این سیستم استفاده می کنند اظهارداشت: استفاده از شبکه فاضلاب علاوه بر مباحث زیست محیطی می تواند چرخه اقتصاد یک سرزمین را به حرکت درآورد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان با اشاره به اینکه اجرای پروژه فاضلاب در شهر کرمان از سال ۷۶ آغاز شد ادامه داد: در این مدت این پروژه با نقدینگی ناچیز و سرمایه خرد اجرا شد تا اینکه باتلاش همکاران شرکت که تعدادی از آنها بازنشسته شدند اقدامات جذب سرمایه گذار بخش خصوصی کلید خورد.

وی اضافه کرد: به دنبال آن نمونه قراردادی که مشابهی تا آن زمان نداشت و تماما نتیجه ذهنیات و تراوشات همکاران بود در تعامل و رایزنی با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تنظیم و در گام نخست قرارداد سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای پروژه فاضلاب سیرجان منعقد شد.

طاهری با اشاره به انعقاد قرارداد اجرای پروژه فاضلاب کرمان و زرند یادآور شد: در مجموع در این سه پروژه نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفت که براساس قیمت های امروز ارزش آن به حدود ۵ تا ۶ میلیارد تومان می رسد.

حیات صنایع کرمان وابسته به پروژه فاضلاب

مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمان در ادامه حیات صنایع استان را وابسته به پروژه فاضلاب دانست و به مسئولان این حوزه توصیه کرد ضمن همکاری و ارتباط تنگاتنگ برای تسریع امور این بخش تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا در ۶ ماهه نخست امسال تصفیه خانه فاضلاب سیرجان به بهره برداری برسد تا انقلابی از نظر اقتصادی به سرانجام برسد.

طاهری همچنین با اشاره به تابستان پیش رو تأکید کرد: در این زمینه نباید بهانه ای به دست گروه های معاند و افرادی که در پی دامن زدن به مشکلات هستند بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به این سرزمین عرق داشته باشیم گفت: وقتی یک چاه آب در ریگان یا زهکلوت تجهیز می شود بهترین روز زندگی ام است.

این مقام مسئول افزود: منافع پروژه بر همه چیز ارجح است چرا که پروژه متعلق به مردم است و در این بخش علاوه بر مسئولیت قانونی مسئولیت شرعی هم داریم.

براساس این گزارش، در این آیین محمدعلی سیاه کویی به عنوان سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه فاضلاب معرفی شد. مجید جمالیزاده معاون سابق بهره برداری و توسعه فاضلاب نیز به عنوان مدیر تصفیه و انحلال شرکت آب و فاضلاب روستایی تعیین شده است.