شهرستان دامغان از مناطق مستعد استان در ایجاد نیروگاه های خورشیدی است.

با حضور نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار دامغان، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان و توزیع نیروی برق استان ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، نشستی در فرمانداری دامغان برگزار گردید. مهدی بندرآبادی ، فرماندار دامغان ، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین […]

با حضور نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار دامغان، مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان و توزیع نیروی برق استان ، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان ، نشستی در فرمانداری دامغان برگزار گردید.

مهدی بندرآبادی ، فرماندار دامغان ، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی ، هدف از این نشست را بررسی راه های سرمایه گذاری در زمینه انرژی های نو در منطقه دامغان دانست و افزود : با توجه به شرایط اقلیمی منطقه دامغان و وجود خورشید در بیش از ۳۰۰ روز در طول سال و همچنین وزش بادهای مستمر در این منطقه، ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی می تواند اثرات مطلوبی را در این شهرستان و تامین بخشی از کمبود برق فراهم نماید.

دکتر علی اکبر علیزاده ، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نعمت خدادادی آفتاب و باد در منطقه دامغان افزود: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت نیرو بر تامین بخشی از کمبود انرژی برق از طریق ساخت نیروگاه های خورشیدی ، شهرستان دامغان از مناطق مستعد در ایجاد نیروگاه های خورشیدی در استان است.

مهندس سید علی اکبر صباغ ، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با اشاره به فواید نیروگاه های خورشیدی و فواید سرمایه گذاری در بخش انرژی های پاک مانند انرژی خورشیدی و بادی ، گفت : هرچند هزینه های اولیه ساخت نیروگاه های خورشیدی و بادی بیش از دیگر نیروگاه هاست ولی به دلیل عدم آلایندگی و پائین بودن اثرات مخرب زیست محیطی ، مورد توجه بسیاری از کشورها پیشرفته قرار گرفته است.

مهندس صباغ  افزود: با توجه به عنایت ویژه وزیر نیرو به بخش انرژی های نو ، چنانچه تسهیلات لازم جهت سرمایه گذاری در این بخش از سوی وزارت نیرو در نظر گرفته شود ، زمینه سرمایه گذاری بیش از پیش فراهم می گردد.