زنگ خطر کم آبی در استان زنجان به صدا درآمد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: کاهش ۵۰ بیش از درصدی بارش ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ، سبب کم شدن حجم آب موجود در مخازن سدهای استان زنجان شده و به این ترتیب زنگ خطر کم آبی در استان به صدا درآمده است. «علیرضا جزءقاسمی» اظهار […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: کاهش ۵۰ بیش از درصدی بارش ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ، سبب کم شدن حجم آب موجود در مخازن سدهای استان زنجان شده و به این ترتیب زنگ خطر کم آبی در استان به صدا درآمده است.

«علیرضا جزءقاسمی» اظهار کرد: طبق گزارش دوره ای وضعیت سدهای استان، میزان ورودی آب سد تهم که تامین کننده ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان می باشد، ۶۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی افزود: در سد کینه ورس نیز که تامین کننده بخش قابل توجهی از آب شرب شهرهای ابهر و خرمدره می باشد، میزان ورودی آب نسبت به سال گذشته ۵۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تصریح کرد: سه شهر بزرگ استان شامل شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره که ۸۰ درصد جمعیت شهری استان را در خود جای داده اند، از وضعیت مناسبی در حوزه آب شرب برخوردار نبوده و ضروری است شهروندان با صرفه جویی در مصرف آب، نسبت به جبران کمبود آب در سال جاری مساعدت نمایند.

این مسئول با بیان این مطلب که بخش عمده ای از آب آشامیدنی شهرهای استان زنجان از سدها تامین می شود، از مردم خواست تا با متعادل سازی مصرف آب خود، شرکت آب و فاضلاب را در ارائه آب شرب پایدار یاری رسانند.

گفتنی است: در استان زنجان ۳۶۰ هزار مشترک آب وجود دارد که از این تعداد ۲۴۸ هزار فقره مشترک شهری می باشند.