رفع مشکل فاضلاب و تامین آب نیروگاه همدان

استاندار همدان گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تیرماه افتتاح خواهد شد. سید سعید شاهرخی گفت : افتتاح این تصفیه خانه کمک بزرگی به حل مشکل فاضلاب شهر همدان و همچنین تامین آب نیروگاه همدان می‌کند. وی با بیان اینکه در راه‌اندازی این طرح از آخرین سیستم‌های روز دنیا استفاده شده […]

استاندار همدان گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر همدان با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار تیرماه افتتاح خواهد شد.

سید سعید شاهرخی گفت : افتتاح این تصفیه خانه کمک بزرگی به حل مشکل فاضلاب شهر همدان و همچنین تامین آب نیروگاه همدان می‌کند.

وی با بیان اینکه در راه‌اندازی این طرح از آخرین سیستم‌های روز دنیا استفاده شده است افزود: توسعه زیرساخت‌ها یکی از محوری‌ترین امور توسعه است و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در جهت توسعه استان را شاهد بودیم.

استاندار همدان درباره وضعیت منابع آبی همدان و احتمال قطعی آب در فصل تابستان بیان کرد: با وجود کاهش ۴۱ درصدی بارندگی و خطر کم آبی سعی می‌کنیم مشکل تامین آب نداشته باشیم، اما مردم همکاری کنند.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه آب در اختیار داریم، اظهار کرد: برای استقاده از منابع آبی علاوه بر آب شرب بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری نیز نیاز به استفاده از آب برای ادامه فعالیت دارند.
وی پروژه تصفیه فاضلاب شهر همدان را تبدیل تهدید به فرصت دانست و افزود: ورودی فاضلابی که از شهر همدان جمع‌آوری و به تصفیه‌خانه منتقل می‌شود حدود ۸۰۰ لیتر در ثانیه است که در فازهای بعدی تا ۱۲۰۰ لیتر گنجایش دارد و خروجی آن بهترین آب برای صنعت و کشاورزی است، همچنین بخشی از گاز و کود مورد نیاز استان نیز تأمین می‌شود.
استاندار همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ طرح در استان در حال ساخت است، اضافه کرد: حداقل ۵۰ درصد از این پروژه‌ها تا آخر سال به نتیجه می‌رسد و نیاز به زیر ساخت دارد.
وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در کشور و در استان همدان در حوزه توسعه سد‌ها عملکرد خوبی داشته است عنوان کرد: آب از مهمترین بخش‌های توسعه‌ای است و در سال‌های اخیر سه سد در استان راه‌-اندازی شد تا این گونه بخشی از مشکلات تامین آب استان برطرف شود.
شاهرخی حل مشکل فاضلاب شهر همدان را از جمله اقدامات مهم برای حفظ سلامتی شهروندان دانست و درباره برنامه استان برای مقابله با بحران کم آبی مطرح کرد: باید با روش‌ای نوین زمینه صرفه‌جویی مصرف بهینه آب و کاشت‌های کم آب را در دستور کار قرار دهیم.