ثبت رکورد در عملکرد نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه

مدیریت بهره برداری سد و نیروگاه سیاه بیشه اعلام کرد:  با تکیه بر توانمندی نیروهای متخصص خود و مدیریت درست در بخش های مختلف، برای اولین بار از زمان آغاز بهره برداری این نیروگاه تا کنون، بهمن ماه سال ۹۹ را بدون توقف ناگهانی فعالیت­ ها طی نمود که می­توان آن را در زمره افتخارات […]

مدیریت بهره برداری سد و نیروگاه سیاه بیشه اعلام کرد:  با تکیه بر توانمندی نیروهای متخصص خود و مدیریت درست در بخش های مختلف، برای اولین بار از زمان آغاز بهره برداری این نیروگاه تا کنون، بهمن ماه سال ۹۹ را بدون توقف ناگهانی فعالیت­ ها طی نمود که می­توان آن را در زمره افتخارات دیگر این نیروگاه برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری برق منطقه ای تهران (تابش)” پیمان جاویدی” مدیر بهره برداری سد و نیروگاه سیاه بیشه اظهار داشت: توقف در واحدهای نیروگاهی در زمان تولید به دو صورت عادی، اضطراری و خودکار روی می­دهد. توقف عادی، در واقع طبق برنامه ای از پیش تعیین شده به­منظور انجام اقدامات مشخص از سوی بهره بردار با هماهنگی مرکز دیسپاچینگ ملی اعمال می ­شود. در توقف اضطراری و خودکار، واحد معمولا به ­صورت دستی یا خودکار در اثر بروز خطاها و عیوب مهم، وجود نقص در قسمتی از اجزای با اهمیت و یا اشکالات مربوط به تجهیزات جانبی و کمکی مرتبط، متوقف می شود.

 وی ادامه داد: تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه و پایش وضعیت تجهیزات روشی است که بر مبنای برنامه ای منظم به­ صورت دوره‌ای و یا در ازای مدت زمان کارکرد تجهیزات انجام شده و یکی از نتایج آن جلوگیری از بروز معایب و حوادث پیش بینی نشده و دستیابی به تعداد توقف ناگهانی کمتر واحدها خواهد بود.

جاویدی در پایان تاکید کرد: نیروگاه سیاه بیشه با توجه به انجام اقدامات منظم و دقیق از این دست و با تکیه بر توانمندی نیروهای متخصص خود و مدیریت درست در بخش های مختلف، در بهمن ماه سال ۹۹ برای اولین بار از زمان آغاز بهره برداری تا کنون، ماه بدون توقف ناگهانی را تجربه نمود که می توان آن را در زمره افتخارات دیگر این نیروگاه برشمرد.