تنش کمی و کیفی آب شرب در ۳۰ شهر خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به کاهش شدید بارش ها در سال آبی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) اعلام کرد: ۳۰شهر استان تابستان امسال و در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می شوند. سید ابراهیم علوی اظهار داشت: از این تعداد شش شهر نیشابور، گلبهار، خواف ، تربت جام […]

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به کاهش شدید بارش ها در سال آبی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) اعلام کرد: ۳۰شهر استان تابستان امسال و در پیک مصرف با تنش کمی و کیفی آب شرب مواجه می شوند.

سید ابراهیم علوی اظهار داشت: از این تعداد شش شهر نیشابور، گلبهار، خواف ، تربت جام ، مشهد ریزه و شاندیز در وضعیت قرمزقرار دارند به این معنی که میزان مصرف آب در این شهرها بیش از تولید است.

به گفته وی میزان مصرف و تولید آب در۱۴شهرهم درنقطه سر به سر قرار دارد  که جزو شهرهای نارنجی محسوب می شوند.

به گفته وی ۱۰ شهردیگر استان نیز با مشکل کیفی ( بالا بودن املاح) مواجه هستند که اصطلاحا مناطق زرد تلقی می شوند.

وی نسخه رفع مشکل آب هر شهر را متفاوت از دیگر شهرها دانست و با بیان اینکه ۲۳۰روستا در استان نیز در شرایط تنش آبی قرار دارند و ازطریق تانکر آبرسانی می شوند اظهار داشت: هزارروستای بالای ۲۰خانوارنیز درمرز تنش قرار دارند که بایستی با اقدامات اصلاحی و تقویت منابع آبی از شرایط  فعلی خارج شوند.

وی تنها راه برون رفت از شرایط سخت فعلی را مدیریت مصرف دانست و از شهروندان و روستائیان خواست ضمن توجه به این مهم از مصارف غیرضروری آب در روزهای پیش رو  پرهیز کنند.

 

افزایش ۲۵ لیتر برثانیه به ظرفیت تامین آب شهر خلیل آباد

فرماندار شهرستان و امام جمعه و شهردار خلیل آباد ازعملیات  حفر چاه شماره ۶ این شهربازدید کردند.

دراین بازدید  مدیر امور آب وفاضلاب شهرستان خلیل آباد گفت: با حفر این چاه بیش از ۲۵ لیتر  در ثانیه به ظرفیت تامین آب شرب شهر افزوده می شود.

 به گزارش روابط عمومی امور آبفای شهرستان خلیل آباد محمد کاظمی با بیان اینکه با حفر چاه جدید ونیز چاهی  که در سال گذشته حفر وبه شبکه تامین آب شرب شهروندان تزریق شد امید است امسال شهروندان مشکلی در تامین وفشار آب شرب در تابستان سالجاری نداشته باشند ، از اتمام عملیات حفر این چاه ظرف ۹۰ روز آینده خبرداد وافزود:می طلبد مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند چرا که با توجه به خشکسالی های اخیر وکمبود بارندگی درسالجاری راهی جزء مصرف بهینه آب نداریم.
فرماندارخلیل آباد هم اقدام امور آب وفاضلاب شهرستان را ستود وخواستار تسریع در عملیات حفر این چاه شد.