بیش از ۸۰ درصد برنامه های عملیاتی توزیع برق زنجان در سال  ۹۹ محقق شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، این شرکت ۳ شاخصه مهم را در چشم انداز استراتژیک ۱۴۰۴ ترسیم نموده است که، رساندن میانگین خاموشی هر مشترک در سال به ۱۴۰دقیقه، حذف مراجعه حضوری متقاضایان و مشترکان با استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از ۴ درصد، […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، این شرکت ۳ شاخصه مهم را در چشم انداز استراتژیک ۱۴۰۴ ترسیم نموده است که، رساندن میانگین خاموشی هر مشترک در سال به ۱۴۰دقیقه، حذف مراجعه حضوری متقاضایان و مشترکان با استفاده از فناوری‌های نوین و کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از ۴ درصد، از هدف‌گذاری این استراتژی است و البته شرکت توزیع نیروی برق زنجان در سال ۹۹علاوه بر ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات به صورت غیر حضوری در هر کدام از این شاخصه‌ها جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و می‌توان گفت استان زنجان یکی از استان‌های سرآمد در صنعت برق است.
طبق گزارش پایانی سال گذشته که در حوزه ها وشاخص های مختلف توزیع برق استان ارائه شده ، می توان گفت: با اقدامات توزیع برق استان در سال ۹۹ ، میزان متوسط زمان انرژی توزیع نشده مشترک در سال با کاهش ۲۹ دقیقه ای نسبت به سال گذشته به ۲۸۹ دقیقه، ارائه خدمات حضوری با کاهش ۱۲ درصدی نسبت به سال ۹۸ به میزان ۱۰درصد و تلفات انرژی در بخش توزیع برق با فاصله ۳ درصدی تا چشم انداز ۱۴۰۴ به رقم ۷ درصدی رسیده است.
با شیوع ویروس همه گیر کرونا در پایان سال ۱۳۹۸ ، این شرکت برنامه های مدونی را با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم شریف استان در خصوص ارائه خدمات غیر حضوری نظیر اجرای سامانه پاسخگویی موبایلی برق من همزمان با سراسر کشور، برپای سامانه تلفنی ۱۵۲۱ با هدف ارائه ۱۰۰ درصدی خدمات به صورت غیر حضوری و اجرای طرح هما ( سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات ) در راستای تحقق اهداف استراتژیک شرکت انجام داده که نیاز به حضور در شرکت توسط مشترکین را به میزان ۱۰ درصد در سال ۹۹ کاهش داده است.
همچنین طرح تخفیف ۱۰۰ درصدی قبض برق با اجرای طرح برق امید مخصوص مشترکان کم مصرف و تشویق مشترکان خوش مصرف  و پر مصرف به کاهش مصرف، از دیگر اقدامات بخش خدمات مشترکین توزیع برق زنجان بوده که از آبان ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و از ابتدای اجرای طرح برق امید حدود ۱۰۰هزار قبض برق در استان زنجان شامل تخفیف ۱۰۰درصدی شد .
گفتنی است از دیگراقدامات عملی شده در حوزه معاونت فروش و خدمات مشترکین در سال ۹۹ می توان به این موارد اشاره کرد:  پیاده سازی طرح قبض جدید مشترکین خانگی ، طراحی و پیاده سازی برچسب شناسایی مشترکین ، کشف و جمع آوری رمزارزها، گزارش شاخص جمع آوری ماینرها، قرائت و صدور صورتحساب های مشترکین دارای کنتورفهام در ابتدای هرماه به صورت یکپارچه و قرائت از راه دور ، کنترل و تعدیل بار ۷۶۴۶ مگاوات ساعت انرژی برق در زمستان بدون برنامه ریزی های قبلی اشاره کرد.
در گزارش یادشده معاونت بهره برداری و امور دیسپاچینگ با انجام برنامه های شاخص خود از جمله : بهره برداری از تعداد ۲۴۰ دستگاه سکسیونرهوشمند کنترل از راه دور در بحث اتوماسیون شبکه با اولویت بهره برداری صد درصدی از امکانات و کلیدهای موجود و پی گیری خرید و نصب تعداد ۳۵ دستگاه سکسیونر هوشمند دیگر، رفع مشکل افت ولتاژ بر مبنای خروجی طرح چاوش در تمامی نقاط شهری و روستایی با نصب ترانسفورماتورهای تک پایه هوایی در ۵۸ نقطه استان  گامی بلند در جهت رسیدن به اهداف شرکت  وجلب برداشته است.
معاونت بهره برداری و امور دیسپاچینگ ضمن  کسب رتبه اول در شاخص “موفقیت در پیش‌بینی نیاز مصرف خریداران ” بین شرکت های توزیع نیروی برق در سطح کشور برای چهارمین سال متوالی،عملکرد مناسبی در اجرای طرح  هوشمندسازی مرکز اتفاقات (هما)، برگزاری ۹ مانور مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در سال ۹۹، تست مولد های اضطراری مراکز حیاتی، حساس، مهم و ضروری استان، پیگیری و همکاری در استفاده از مولد های اضطراری مراکز در مدیریت مصرف تابستان وزمستان، عقد تفاهم نامه همکاری با پیمانکاران امورهای اجرائی جهت همکاری در شرایط بحران داشته است.
در اداره نظارت بر بهره برداری، نظارت و هدایت ۵۱ فقره از پروژه های رفع ضعف ولتاژ بر مبنای طرح چاوش، نظارت و هدایت پروژه های جابجائی ترانسهای پر بار و کم بار، تهیه شرح خدمات مدیریت دارایی و فیزیکی و پشتیبانی نرم افزار PM و پیگیری ارتقای قابلیت های آن ( از جمله بارگیری) و در اداره خدمات فنی ، طراحی و ساخت دستگاه تست رله و ترانسفورماتور در سال ۹۹ از دیگر اقدامات مهم حوزه بهره برداری ودیسپاچینگ می باشد.
با اقدامات انجام شده در حوزه معاونت بهره برداری و امور دیسپاچینگ، این بخش به بیش از۹۰ درصد برنامه های عملکردی خود در سال ۹۹ رسید.
شایان ذکراست برنامه های شاخص معاونت برنامه ریزی و مهندسی، اجرای پروژه تعویض سیم مسی به کابل خودنگهدار هوایی بطول ۵۰۰کیلومتر در مناطق شهری و روستایی، پیاده سازی و تکمیل سامانه مدیریت اسناد، استقرار سامانه جامع طراحی و نظارت (سنم) بوده و این حوزه با عملکرد مناسب در اجرای پروژه های برق رسانی به روستاهای فاقد برق، راه اندازی نرم افزار سنم، زیر ساخت و راه اندازی سرور خدمات غیر حضوری و هماهنگی های فنی،  راه اندازی سامانه پرسنلی کمک شایانی در تحقق برنامه های استراتژیک شرکت داشته است.
معاونت مالی و پشتیبانی نیز با اجرای بیش از ۹۰ درصد برنامه عملیاتی در سال ۹۹ در پروژه های تامین کالای پروژه تعویض سیم مسی به کابل خودنگهدار هوایی و تهیه برنامه جامع برون سپاری هدفمند و ساماندهی قراردادها بر مبنای برنامه، و کسب رتبه مطلوب حسابرسی صورتهای مالی و صورتهای مالی اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای منتهی به سال ۱۳۹۸ عملکرد مناسبی در سال ۹۹ از خود نشان داده است.
در حوزه معاونت منابع انسانی نیز همگام با سایر معاونت ها فعالیت های شاخص ومهمی انجام شده که منجر به کسب عناوین برتری و در یافت گواهینامه های بین المللی شد که از جمله آنها: بازنگری و تدوین ساختار سازمانی شرکت، کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجایی در شاخص های عمومی بین کلیه دستگاه های استان، تمدید گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه IMS ، کسب رتبه عالی در ارزیابی نظام آراستگی می توان اشاره کرد.
در پایان این گزارش آمده است شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با رسالت و ماموریت اصلی تامین برق مطمئن وپایدار در سرتاسر استان بدنبال کسب حداکثری رضایتمندی مردم و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.