بهره برداری از فازهای گازی نیروگاه آریان زنجان

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان با اصحاب رسانه ،اظهار امیدواری کرد فازهای گازی نیروگاه آریان (زنجان ۲) تا پایان تابستان افتتاح و بهره برداری شوند . به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای زنجان، مهندس خلجی، در این نشست با تاکیدبر اینکه انرژی، یک […]

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای زنجان در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان با اصحاب رسانه ،اظهار امیدواری کرد فازهای گازی نیروگاه آریان (زنجان ۲) تا پایان تابستان افتتاح و بهره برداری شوند .

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای زنجان، مهندس خلجی، در این نشست با تاکیدبر اینکه انرژی، یک دارایی ارزشمند و محدودی است و باید بصورت مناسب و منطقی مورد استفاده قرار گیرد از ویژگی تولید به مصرف بودن آن سخن گفت و اظهار داشت :با توجه به اینکه در شرایط بسیار سخت و ویژه‌ای از جهت تامین نیروی برق قرار گرفته ایم ضرورت دارد کلیه مشترکین برق ،مصارف غیر ضروری خود را در ساعات اوج بار مدیریت کنند و حتی الامکان به ساعات غیر اوج بار انتقال دهند .

وی با ذکر اینکه خوشبختانه مصرف ۷۰ درصد برق در استان به حوزه مولد (صنعت و کشاورزی) اختصاص دارد به مدیریت سمت تقاضا در سال گذشته اشاره کرد و افزود : صنعت برق کشور در سال گذشته ۵۶۰۰ مگاوات را مدیریت کرد و تابستان سال گذشته را بدون خاموشی سپری کردیم ولی امسال کاهش بارندگی و خشکسالی، رشد بی سابقه مصرف و استفاده غیرمجاز برق برای تولید رمز ارز موجب به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در صنعت برق شد و هر چند با این وجود تمام تلاش ما در صنعت برق بر این است که با برنامه های تدارک دیده ، با کمترین تبعات پیک بار امسال را سپری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار امیدواری کرد با رفع پاره ای از مشکلات،  فازهای گازی نیروگاه زنجان ۲ (آریان)تا پایان تابستان به مدار تولید وارد شوند .

مهندس خلجی در پایان ضمن تشکر از اصحاب رسانه در انعکاس دقیق و به موقع اخبار، انتظار صنعت برق از رسانه را اطلاع رسانی و آگاهی سازی و ترویج مدیریت بهینه مصرف برق دانست.