بالا بودن فشار آب، دلیل شکستگی خطوط توزیع سایت مینو مسکن مهر/ جایگزینی خطوط توزیعِ فشار بالا در «سایت مینو»

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا هرمزگان در پاسخ به فیلم منتشر شده «سایت مینو» واقع در مسکن مهر، بالا بودن فشار در خطوط توزیع آب سایت مینو مسکن مهر بندرعباس را دلیل شکستگی های مکرر این خط در ماههای اخیر بیان کرد. عبدالکریم ترابی زاده در این رابطه گفت: قرارگیری مخازن آب شمال […]

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفا هرمزگان در پاسخ به فیلم منتشر شده «سایت مینو» واقع در مسکن مهر، بالا بودن فشار در خطوط توزیع آب سایت مینو مسکن مهر بندرعباس را دلیل شکستگی های مکرر این خط در ماههای اخیر بیان کرد.

عبدالکریم ترابی زاده در این رابطه گفت: قرارگیری مخازن آب شمال غرب بندرعباس (منابع تامین آب) در ارتفاع بالا سبب شده (بدلیل قرارگیری بعضی از سایتهای مسکونی در نقاط مرتفع و افت در این نقاط  مخازن ذکر شده طراحی شده)تا فشار آب در خطوط توزیع سایت مسکونی مذکور که در پایین دست و ارتفاع حدودا صفر منطقه واقع شده، بسیار بالا باشد.

همچنین نزدیکی سایت های مسکونی بالا دست و پایین دست به یکدیگر از دیگر دلایل بالا بودن فشار آب در خطوط توزیع بوده که منجر به افزایش شکستگی های مکرر در نقاط پایین دست شده است.

این مقام مسئول، تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده از سوی آبفا، طی هفته آینده فشار آب در این منطقه تعدیل یافته و به صورت متعادل در خطوط توزیع جریان می یابد.

ترابی زاده همچنین اظهار داشت: علاوه بر تعدیل فشار آب، صبح دیروز خطوط توزیع این منطقه به طول ۱۲۰ متر به صورت کامل با خطوط فشار کاری  بالاتر تعویض و جایگزین شده است و دیگر شاهد شکستگی این خط نخواهیم بود.

وی اضافه کرد: هم اکنون نصب انشعابات آب نیز در این منطقه آغاز  شده و در حال انجام است.