انسداد ۷۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در مشهد در سال ۹۹

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: ۷۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور در سال ۹۹ پر و مسلوب المنفعه شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد برزویی از پر و مسلوب المنفعه شدن تعداد ۷۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور که شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، […]

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: ۷۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور در سال ۹۹ پر و مسلوب المنفعه شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، محمد برزویی از پر و مسلوب المنفعه شدن تعداد ۷۲۹ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور که شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه، شاندیز و فریمان در سال ۹۹ خبر داد و اظهار کرد: این اقدام توسط همکاران پرتلاش امور وگروه های گشت بازرسی و اجرائیات، همکاری نیروی انتظامی و اخذ دستور قضایی صورت گرفت.

وی افزود: از تعداد ۷۲۹ حلقه چاه غیرمجاز مذکور، تعداد ۱۸۵ حلقه چاه غیرمجاز عمیق با عمق هایی تا ۳۰۰ متر و دبی هایی تا ۳۶ لیتر بر ثانیه و تعداد ۵۴۴ حلقه چاه غیرمجاز نیز نیمه عمیق با دبی‌هایی تا ۱۰ لیتر بر ثانیه بوده‌اند.

مدیر امور منابع آب مشهد گفت: این اقدامات در مدت مزبور موجب جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب، سالانه به میزان حدود ۲۲ میلیون و هفت‌صدهزار متر مکعب شده است.

برزویی عنوان کرد: همچنین در سال ۹۹، این امور با همکاری نیروی انتظامی تعداد ۳۰ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز در محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد را نیز شناسایی و توقیف کرده است.