اقدامات مهم برای مقابله با تنش آبی

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران، اقدام‌های مهم این شرکت برای مقابله با تنش آبی را از ابتدای تابستان امسال تاکنون تشریح کرد. مهندس “غلامرضا محتسبی” با اشاره به وضعیت نامناسب بارندگی‌های سال آبی جاری و گرمای زودرس در سال ۱۴۰۰، گفت: شرکت آب و فاضلاب منطقه یک […]

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران، اقدام‌های مهم این شرکت برای مقابله با تنش آبی را از ابتدای تابستان امسال تاکنون تشریح کرد.

مهندس “غلامرضا محتسبی” با اشاره به وضعیت نامناسب بارندگی‌های سال آبی جاری و گرمای زودرس در سال ۱۴۰۰، گفت: شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران در اجرای سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای مقابله با تنش آبی و مدیریت مصرف آب، برنامه‌هایی را از نخستین هفته تابستان امسال تاکنون طراحی و اجرا کرده است.

وی آگاهی رسانی به مشترکان پرمصرف از طریق ارسال اطلاعیه و برگ هشدار جهت مدیریت مصرف را ازجمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: در سه هفته نخست تابستان جاری، برای ۳۶۹۹ اشتراک خانگی و غیرخانگی پرمصرف و بدمصرف اطلاعیه و برگ هشدار ارسال شده است.

وی ارسال ۱۳۵ فقره نامه برای اداره‌های دولتی، مراکز عمومی و اماکن نظامی جهت مدیریت مصرف را از دیگر اقدام‌های انجام شده توسط شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران برای مقابله با تنش آبی از ابتدای تابستان تاکنون اعلام و تصریح کرد: در این مدت همچنین برای مشترکین پرمصرف و بدمصرف خانگی و غیرخانگی بیش از ۴۰ هزار پیامک هشدار و توصیه برای رعایت الگوی مصرف ارسال شده است.

محتسبی همچنین از درج پیام مدیریت مصرف و هشدار بر روی قبوض آب بها برای دعوت مشترکان به استفاده بهینه از آب خبر داد و گفت: از ابتدای تابستان جاری تاکنون ۱۱ فقره انشعاب آبیاری فضای سبز با استفاده از آب شرب شناسایی و قطع و نیز ۱۳ فقره انشعاب غیرمجاز در محدوده زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب منطقه یک شهر تهران قطع و سامان‌دهی شده است.

به گفته وی، در این مدت همچنین ۲۶۰ فقره کنتور از کار افتاده و خراب مشترکین تعویض شده است.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفای منطقه یک شهر تهران با بیان اینکه حدود نیمی از ۱۲۲ هزار مشترک این شرکت، الگوی مصرف آب را رعایت می‌کنند، از مشترکان پرمصرف و بدمصرف این شرکت درخواست کرد: با اصلاح رفتار مصرفی و رعایت الگوی مصرف آب، ضمن همراهی برای مقابله با تنش آبی و گذر از وضعیت سخت تابستان جاری، امکان ارایه خدمات مستمر و باکیفیت را برای خدمت‌گزاران خود در این شرکت تسهیل کنند.