افزایش خروجی چشمه لنگان اصفهان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: میزان خروجی آب از چشمه لنگان اصفهان به عنوان یکی از سرشاخه های تأمین کننده رودخانه زاینده رود افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، بیست و هفتم مهرماه، مهندس محمود چیتیان، با تأکید بر این که به منظور حفظ […]

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: میزان خروجی آب از چشمه لنگان اصفهان به عنوان یکی از سرشاخه های تأمین کننده رودخانه زاینده رود افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، بیست و هفتم مهرماه، مهندس محمود چیتیان، با تأکید بر این که به منظور حفظ مزارع خسارت دیده فریدونشهر و پمپاژ آب برای آنها از مرداد ماه امسال انتقال آب از این تونل به سمت رودخانه زاینده رود قطع شده بود، افزود: هم اکنون خروجی آب از تونل چشمه لنگان به سمت رودخانه زاینده رود ۷۰۰ لیتر در ثانیه است.

وی ادامه داد: سد و تونل چشمه لنگان برای تأمین و انتقال آب به میزان ۱۲۰ میلیون متر مکعب در سال و به منظور تامین آب کشاورزی و شرب حوضه زاینده رود در سال ۱۳۸۴ در فریدونشهر اصفهان به بهره برداری رسید.

طول این تونل ۱۳ هزار و ۷۰۰ متر و ارتفاع سد بتنی برای انحراف حجم آب به تونل ۱۸.۵متر برآورد می شود.

چیتیان افزود: در این مجموعه تونل خدنگستان با طول یازده هزار و ۳۰۰ متر و تونل فرعی چشمه لنگان با طول یک هزار و۶۰۰ متر به همراه بندهای انحرافی برای استحصال و انتقال آب بیشتر احداث شده است.

این چشمه مسیری حدود ۴۰ کیلومتری را تا الحاق به زاینده رود می پیماید.

شهرستان فریدونشهر با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۸۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.