افزایش ۲۰ درصدی پیک مصرف برق استان اردبیل

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از افزایش ۲۰درصدی پیک مصرف برق استان در فروردین سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ،جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان  با موضوع برنامه ریزی جهت گذر از پیک […]

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از افزایش ۲۰درصدی پیک مصرف برق استان در فروردین سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ،جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان  با موضوع برنامه ریزی جهت گذر از پیک مصرف برق در تابستان و  با حضور مدیر عامل  و مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل ،مدیر کل مدیریت بحران استانداری و مسئولان مربوطه در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد.
قدیمی در این جلسه با اعلام  افزایش ۲۰ درصدی  پیک مصرف برق استان  نسبت به مدت مشابه سال قبل ، افزود : افزایش دما ، افزایش مصرف برق را به دنبال دارد که نیازمند همکاری کلیه مشترکان برق استان برای عبور موفق از پیک گرم امسال هستیم.
وی با بیان اینکه از تعداد ۵٧٩ هزار مشترک برق استان اردبیل ٣٧ درصد مشترک خانگی، ٩.۵ درصد اداری ، ۱۶.۳ درصد کشاورزی و۲۶ درصد مشترک  صنعتی می باشند ،اظهار داشت:همه تمهیدات لازم برای عبور ازگرما  مانند سال های قبل در صنعت برق استان اندیشیده شده و برنامه ریزی های لازم به منظور همکاری با بخش صنایع، اداری، تجاری و  چاه‌های کشاورزی انجام شده و در حال اقدام است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل به اجرای اولین اقدام فراگیرهمزمان با سراسر کشور دراستان اشاره کرد و افزود: در قدم نخست، به مبازه با رمز ارزهای غیرمجاز رفته ایم و تمام تلاش خود را برای جمع آوری مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز بکار خواهیم گرفت.
قدیمی در ادامه با اشاره به اینکه کاهش بارندگی ها ممکن است  تاثیر خود را در کاهش تولید برق نیروگاه های برق آبی نشان دهد از مشترکان درخواست کرد استفاده بهینه برق را در دستور کار قرار دهند و نکاتی که منجر به کاهش مصرف برق می شود مانند سرویس کولرها، استفاده از در و پنجره دوجداره و عایق کاری آنها و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی در ساعات اوج مصرف را رعایت کنند.
وی افزود:با  تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند کولرهای آبی و استفاده از  لوازم برقی پرمصرف  در ساعت های پایانی شب یا ابتدایی صبح و بهره گیری از نور طبیعی روز را از عوامل مهمی برشمرد که می تواند در  کاهش مصرف برق بسیار موثر باشد.