افتتاح و بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی در بردسیر

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، این آئین با حضور نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، فرماندار و برخی دیگر از مسئولین شهرستان بردسیر، صبح امروز نهم مرداد ماه سال جاری در محل نیروگاه خورشیدی مشیز واقع در […]

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، این آئین با حضور نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، فرماندار و برخی دیگر از مسئولین شهرستان بردسیر، صبح امروز نهم مرداد ماه سال جاری در محل نیروگاه خورشیدی مشیز واقع در شهرک صنعتی بردسیر برگزار گردید.

شهباز حسن پور، نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس شورای اسلامی، ضمن قدردانی از زحمات مسئولین به ویژه مدیر عامل برق جنوب استان کرمان که همواره حمایت ویژه ای از سرمایه گذاران بخش خصوصی دارند، اظهار نمود: به همت، تلاش و کوشش شبانه روزی مسئولین و سرمایه گذاران، امروز شاهد به ثمر رسیدن برگ زرین دیگری در شهرک صنعتی شهرستان بردسیر، می باشیم.

وی افزود: خوشبختانه این پروژه در کمتر از ۴۵ روز از لحظه مراجعه سرمایه گذار به شرکت های شهرک های صنعتی و برق جنوب استان کرمان با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

حسن پور تصریح کرد: به دلیل بهره برداری زودتر از زمان پیش بینی شده توسط سرمایه گذار، ۴۰ درصد تخفیف از طرف شرکت شهرک های صنعتی برای واگذاری زمین در نظر گرفته شده است و این رویداد نشان دهنده حمایت جدی مسئولین است که سبب تشویق سایر سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهد شد.

مهدوی نیا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان نیز در این نشست، بیان کرد: تاکنون مجموع ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر خورشیدی حوزه شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان به بیش از۱۰/۵ مگاوات رسیده است که این رقم شامل تعداد ۶۸۵ نیروگاه خورشیدی، می‌باشد.

وی با اشاره به شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی مناسب شهرستان بردسیر، تاکید کرد: این شهر امتیاز بالایی برای جذب سرمایه گذاران را دارد به طوری که تا کنون بیش از نیمی از تولید برق نیروگاه های خورشیدی حوزه عملیاتی شرکت به میزان ۴/۵ مگاوات به تعداد ۹۶ نیروگاه در این منطقه قرار گرفته است.

این مقام مسئول ضمن عذر خواهی از مردم شریف در خصوص خاموشی های تابستان امسال، اظهار نمود: برای حل مشکل کمبود تولیدبرق، راه اندازی نیروگاه های خورشیدی یکی از بهترین راه های موجود می باشد چرا که این نیروگاه ها در مدت زمان کمتری نسبت به نیروگاه های فسیلی وارد مدار می شوند و  همچنین به دلیل موقعیت جغرافیایی کشور، از حیث تابش نور خورشید به خوبی می توان از این نعمت بهره برد  و تا حد زیادی مشکل کمبود برق در تابستان را مرتفع ساخت.

وی همچنین یادآور شد: این نیروگاه در مدت زمان ۴۵ روز احداث گردیده است و  این رکورد بسیار خوبی در سطح کشور می باشد، امیدواریم که با حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی برق بیشتری را با کمک انرژی فتوولتاییک، تولید نمائیم.
 طبق اعلان سرمایه گذار این پروژه ، نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی مشیز بردسیر با زمینی به مساحت  ۲۴۹۸ متر مربع و با اشتغال زایی ۵ نفر در شهرک صنعتی بردسیر امروز به بهره برداری رسید.