افتتاح مرکز پایش مصرف برق ادارات اجرایی حوزه عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان

در راستای کاهش و بهینه سازی مصرف برق، مرکز پایش مصرف برق ادارات با حضور دکتر واعظی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ،مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان و مدیرکل بازرسی استانداری در محل دفتربازرسی استانداری کرمان افتتاح شد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، مرکز پایش […]

در راستای کاهش و بهینه سازی مصرف برق، مرکز پایش مصرف برق ادارات با حضور دکتر واعظی معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار ،مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان و مدیرکل بازرسی استانداری در محل دفتربازرسی استانداری کرمان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان، مرکز پایش و رصد مصرف برق دستگاه های اجرایی استان پس از بررسی و تصمیم گیری در کارگروه انرژی استان،توسط شرکت توزیع برق جنوب و باهمکاری استانداری کرمان افتتاح گردید.

در این راستا مهندس مهدوی نیا مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان بیان نمود:تاکنون بیش از ۱۴ هزار کنتور هوشمند برای مشترکین صادر شده که از این تعداد، ادارات استان به صورت ۱۰۰ درصد مجهز به این نوع کنتور شده اند.

وی افزود: بیش از ۱۱ هزار کنتور در بخش کشاورزی که بیشترین مصرف برق استان را به خود اختصاص داده، هوشمند و در بخش صنعت نیز بیش از ۵۲ درصد مجهز به این نوع کنتور گردیده اند که به صورت برخط و در لحظه مصرف برق آنها رصد می شود.

مهدوی نیا در خصوص مصرف برق ادارات اعلام کرد: چنانچه ادارات استان بیشتر از میزان برق تعیین شده، مصرف داشته باشند بلافاصله توسط دفتر بازرسی استانداری بررسی و به ایشان تذکر داده خواهد شد .همچنین از اداراتی که بتوانند در میزان مصرف برق خود صرفه جویی داشته باشند نیز تقدیر بعمل خواهد آمد.

وی استان کرمان را از استان های پیشرو در پایش مصرف برق در کشور دانست و ضمن تشکر از مصوبه معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان در خصوص کاهش ساعت ادارات استان به منظور بهینه سازی مصرف برق، بیان داشت: به موازات این رصد و کاهش ساعات اداری، تفاهم نامه همکاری با بسیج ادارات و فرماندهان بسیج که ناظر ویژه در ادارات بوده منعقد و در این راستا مصرف بهینه ادارات پایش خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان افزود: در چارچوب قوانین شرکت توانیر، ۴.۹ میلیاردتومان پاداش به مشترکین بخش کشاورزی، خانگی و اداری که نهایت همکاری را با ادارات برق سراسر کشور داشته اند، پرداخت شده است.

همچنین یادآور می گردد طبق مصوبه هیات وزیران در خصوص مصرف برق ادارات، مصوب شده است ادارات دولتی در زمان ساعات اداری تا ۵۰ درصد کاهش مصرف و در خارج از ساعت اداری نیز ۸۰ درصد برق مصرفی را کاهش دهند.

دکتر واعظی معاونت محترم توسعه مدیریت و منابع استانداری نیز در این افتتاح از تدابیر مدیرعامل و زحمات همکاران شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان در راستای اقدامات موثر فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق تشکر و قدردانی نمود.

ایشان همچنین بیان نمود ، انشاالله در اولین جلسه شورای اداری از شرکت توزیع برق جنوب استان جهت تدابیر موثر انجام شده برای کاهش خاموشی ها تقدیر خواهد شد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان تصریح کرد در خاموشی های اخیر با بررسی های انجام شده، استان کرمان با کمترین خاموشی مواجه بوده است.همچنین با تدابیری که اتخاذ شده است،استان کرمان جزء استان‌های پیشرو در کشور می باشد که کاهش ساعت ورود و خروج اداری را اجرا و به روند توازن تولید ‌و مصرف انرژی کمک نموده است.

در این نشست مهندس ثمره مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان نیز نکاتی را در خصوص چگونگی پایش ادارات با استفاده از نرم افزار بازار برق بیان نمود.