اطلاعیه پیشگیری از خاموشی های بی برنامه

شهروند گرامی در این روزهای گرم شاهد بروز حوادث متعدد روی تجهیزات شبکه ناشی از افزایش مصرف و گرما  اعم از از مدار خارج شدن نیروگاه هستیم ،به منظور جلوگیری از قطع برق ناخواسته  و بدون برنامه ریزی شده  ،لوازم پرمصرف غیرضروری را خاموش کنید. با توجه به اینکه  افزایش بالای مصرف برق روزانه رکورد […]

شهروند گرامی در این روزهای گرم شاهد بروز حوادث متعدد روی تجهیزات شبکه ناشی از افزایش مصرف و گرما  اعم از از مدار خارج شدن نیروگاه هستیم ،به منظور جلوگیری از قطع برق ناخواسته  و بدون برنامه ریزی شده  ،لوازم پرمصرف غیرضروری را خاموش کنید.

با توجه به اینکه  افزایش بالای مصرف برق روزانه رکورد جدیدی را رقم می زند و میزان مصرف برق به ۶۴هزار مگاوات در کشور رسیده و اختلاف تولید برق و مصرف ۱۱هزار مگاوات می باشد ،ناپایداری جدی در فرکانس شبکه رخ داده است.

ضمناً با توجه به این که مدیریت مصرف برق در سطح کشور به صورت سراسری از مرکز کنترل برق کشور اعلام می شود،هم استانی های عزیز می توانند جهت آگاهی از اطلاعیه خاموشی احتمالی انشعاب خود با مراجعه به سایت شرکت توزیع برق استان مرکزی به آدرس www.mpedc.ir و همچنین با نصب اپلیکیشن برق من از کافه بازار بر روی موبایل های هوشمند خود از زمان خاموشی های احتمالی مطلع شوند.

از هم استانی های عزیز درخواست می‌کنیم به منظور کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی های پیش بینی نشده  به ویژه در این شرایط، نسبت به مدیریت و کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت‌های ۱۲ تا ۲۱ اقدام نمایند.

به این منظور خواهشمند است نکات ذیل را رعایت شود:

۱- تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه

۲- استفاده از دور کند کولر‌های آبی

۳- استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن لامپ‌های اضافی

۴- استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برقی مانند اتو، بخارشور، لباسشویی، ظرفشویی و… در ساعات گرم روز (۱۲ تا ۲۱)

۵- تغییر برنامه کاری کارگاهها و کارخانه های صنعتی به ساعات ۲۱ الی ۹ صبح و عدم فعالیت در ساعات پیک مصرف( ۱۲ الی ۲۱)

۶- عدم استفاده و فعالیت پمپاژهای کشاورزی در ساعات پیک و تغییر زمان فعالیت این نوع مشترکین

۷- کاهش بار مصرفی ادارات و اماکن عمومی به ۵۰ درصد بار در ساعات اداری و ۱۰ درصد در ساعات غیر اداری

پیشاپیش از همه هم استانی های عزیز به دلیل همراهی در مدیریت مصرف برق تقدیر و تشکر می‌نماییم.