اجرای پروژه +T60 با تکیه بر توان داخلی

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان گفت: به منظور ارتقای واحد هشت گازی نیروگاه شهید سلیمانی، پروژه +T60 با تکیه بر توان داخلی در حال اجرا است. حسین بحرالعلوم با اعلام این خبر افزود: با توجه به عمر تقریبی ۲۰ ساله تعدادی از واحدهای گازی این نیروگاه و کاهش تولید و راندمان آن‌ها در گذر […]

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان گفت: به منظور ارتقای واحد هشت گازی نیروگاه شهید سلیمانی، پروژه +T60 با تکیه بر توان داخلی در حال اجرا است.

حسین بحرالعلوم با اعلام این خبر افزود: با توجه به عمر تقریبی ۲۰ ساله تعدادی از واحدهای گازی این نیروگاه و کاهش تولید و راندمان آن‌ها در گذر زمان، همواره پروژه‌های ارتقای جزئی و یا کلی برای این واحدها با هدف حفظ توان و راندمان تولیدی تعریف و اجرا شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا و همزمان با تعمیرات اساسی واحد هشت گازی، پروژه +T60 توسط متخصصان داخلی بر روی واحد یاد شده در حال انجام است و امیدواریم تا اواسط اردیبهشت‌ماه امسال واحد مجددا راه‌اندازی شود.

بحرالعلوم با اشاره به تعمیرات اساسی واحد هشت گازی نیروگاه، از تعویض ۱۶ مرحله از پره‌های ثابت کمپرسور با نمونه‌های ارتقا یافته با Airfoil جدید با هدف ارتقای کمپرسور خبر داد و افزود: تعویض پره‌های ردیف های ۱ و ۲ متحرک کمپرسور با نمونه ارتقای یافته، ارتقای یاتاقان کمپرسور از ورژن ۳ به ۵ و تعویض پره‌های ثابت و متحرک مرحله ۱ و ۲ توربین گازی با Airfoil جدید بر روی این واحد انجام شده است.

وی همچنین ارتقای کولرهای ژنراتور با هدف خنک‌کاری بیشتر روتور، استاتور و تعمیرات اساسی تجهیزات اصلی و کمکی این واحد گازی را از جمله کارهایی برشمرد که توسط همکاران مجموعه در این روزهای کرونایی به پایان رسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق کرمان خاطرنشان کرد: نیروگاه سیکل‌‍ ترکیبی کرمان دارای هشت واحد گازی و چهار واحد بخار می‌باشد و با توان اسمی قریب به دو هزار مگاوات به عنوان یکی از نیروگاه‌های استراتژیک کشور قلمداد می‌شود.​