آبرسانی سیار به روستاهای کرمانشاه

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، علیرضا کاکاوند با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۴۵ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود، گفت: از این تعداد ۵۴ روستا مربوط به کرمانشاه و ۳۶ روستا در شهرستان ثلاث باباجانی است. وی برآورد کرد، در مرداد ماه که شدت گرما بیشتر می‌شود، تعداد […]

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، علیرضا کاکاوند با بیان اینکه هم اکنون حدود ۱۴۵ روستای استان به صورت سیار آبرسانی می‌شود، گفت: از این تعداد ۵۴ روستا مربوط به کرمانشاه و ۳۶ روستا در شهرستان ثلاث باباجانی است.

وی برآورد کرد، در مرداد ماه که شدت گرما بیشتر می‌شود، تعداد روستاهای نیازمند آبرسانی سیار در استان به ۲۶۰ مورد برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه سرانه آبی که در آبرسانی سیار برای روستاها در نظر گرفته می‌شود را ۱۵۰ لیتر در شبانه روز برای هر خانوار اعلام کرد و ادامه داد: آبرسانی برای اکثر روستاها به صورت روزانه است.

به گفته کاکاوند، فقط روستاهای کم جمعیت و صعب‌العبور که دارای مخزن ذخیره هستند، به صورت هفتگی آبرسانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه خود شرکت آب و فاضلاب تنها یک تانکر برای آبرسانی به روستاها در اختیار دارد، افزود: با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سایر دستگاه‌ها این تعداد را به ۲۰ تانکر رسانده ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از نیاز استان به ۱۰ تانکر دیگر برای آبرسانی سیار به روستاها خبر داد و تاکید کرد: باید از ظرفیت سپاه، ارتش، هلال احمر و … نیز استفاده کنیم.

وی در خصوص آبرسانی به روستاهای بخش فیروزآباد که چندی پیش ایسنا به مشکلات آبرسانی به روستاهای این بخش پرداخته بود نیز گفت: با توجه به محرومیت این بخش، امسال پروژه های مناسبی برای آبرسانی در نظر گرفته شده که در یک مورد با مشارکت بنیاد علوی بیش از هفت و نیم میلیارد تومان در حوزه آب روستایی دیده شده و با اجرای آن بخشی از مشکل آب روستاهای این بخش مرتفع خواهد شد.

وی افزود: البته اکثر روستاهای این بخش تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب نیستند و همکاری مناسبی در راستای کنتورگذاری و توزیع عادلانه آب ندارند.

کاکاوند اشاره ای هم به قیمت آب بخش روستایی داشت و عنوان کرد: بر اساس مصوبه هیات مدیره، قیمت هر مترمکعب آب برای بخش روستایی ۸۲۵۰ تومان تعیین شده، در حالیکه قیمت تمام شده آن برای هر مترمکعب ۶۰ هزار تومان است.