۹۰ درصد از پروژه ERP در شرکت توزیع برق خراسان رضوی عملیاتی شد

مجری پروژه ERP شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: تاکنون ۹۰ درصد از پروژه مدیریت منابع سازمانی (سامانه جامع ERP) در ستاد شرکت و ۲۹ مدیریت برق شهرستان های استان پیاده سازی و عملیاتی شده و این شرکت به تمام اتوماتیک شدن فرآیندها در گستره قرارداد منعقده با شرکت پیمانکار و مشاور پروژه نزدیک شده است.


به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، حمید ابریشمی افزود: این شرکت از سوی توانیر به عنوان پایلوت اجرای پروژه ERP در کل کشور انتخاب شد و با همکاری شرکت “آتراویژن”، اجرا و پیاده سازی سامانه جامع ERP را از تیرماه سال ۱۳۹۹ برای مدت ۱۸ ماه آغاز کرد.

وی اظهار داشت: در فاز آماده سازی اجرای پروژه ابتدا برنامه زمانبندی دقیق پیاده سازی و استقرار سامانه ERP به همراه نقشه راه و وظایف مربوط به هر یک از اعضای تیم اجرایی پروژه تهیه و تدوین گردید. سپس با توجه به وسعت و حساسیت های ویژه پروژه، حدود ۶۰ نفر از همکاران خبره و کلیدی سازمان، به عنوان تیم اجرایی پروژه از سمت سازمان برای انجام وظایف مرتبط با نیاز سنجی و تحلیل خدمات مورد نیاز شرکت و استقرار سامانه ERP در سطح ستاد و شهرستانها معرفی شدند.

ابریشمی اضافه کرد: همچنین از طرف شرکت “آتراویژن فردا” تعداد ۲۰ نفر نیروی متخصص، اعم از برنامه نویس و توسعه دهنده نرم افزار، کارشناس وتحلیلگر ارشد طراحی سیستم و کارشناس استقرار انجام کار را برعهده گرفتند.

وی بیان کرد: در این پروژه برای اولین بار در سازمانی با ساختار اداری و مهندسی، از بهترین مدل های استاندارد ساختار داده و همچنین بهترین تجربیات و مدل های مرجع فرایندی کسب و کار صدها شرکت پیشرو و برتر جهانی در قالب (Best Practice) استفاده شده است.

مجری پروژه ERP شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: کلیه فرایندها و ماژولهای پروژه ERP یکپارچه و پیوسته هستند و امکان گردش اطلاعات به صورت یکپارچه در میان این فرایندها و ماژول ها فراهم شده است؛ به صورتی که امکان اخذ انواع گزارشات و نمودارهای تجمعی، تحلیلی، ارزیابی، اجرایی، اندازه گیری پیشرفت کار، هوش تجاری، یادگیری ماشین و…  از کلیه سطوح سیستمهای اطلاعاتی سازمان و همچنین تعریف داشبوردهای مدیریتی و سیستم تصمیم یار، بر اساس مجموعه ای از شاخص¬های کلیدی عملکردی (KPI) در سه سطح استراتژیک، تحلیلی و عملیاتی در فاز بعدی پروژه وجود خواهد داشت.

ابوالفضل بیگی، قائم مقام پروژه ERP شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی نیز در این باره گفت: به مناسبت استقرار عمده ماژول های پروژه ERP در این شرکت، جشنی با حضور رئیس محترم هیئت مدیره ، مدیر عامل و مدیر محترم پروژه  از شرکت ” آتراویژن ” برگزار و شرکت ” آترا ویژن ” ضمن برش کیکی با نماد ERP از تعدادی از همکاران شرکت توزیع برق خراسان به نمایندگی از همه دست اندرکاران تحلیل و استقرار با اهدای لوحی قدردانی نمود.