۸۰۰۰ میلیارد ریال طرح تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار وعده دولت سیزدهم به مردم آذربایجان غربی برای سال ۱۴۰۲

.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: براساس برنامه‌ریزی مدون ۲ هزار کیلومتر از شبکه‌های توزیع برق شهری و روستایی استان آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۲ به کابل خودنگهدار تبدیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی مهندس طاهر کیامهر با اشاره به دو پروژه شاخص آماده کلنگ زنی این شرکت در دهه فجر امسال، عنوان کرد: کلنگ زنی ۲ پروژه تبدیل شبکه مسی به کابل خودنگهدار در حوزه شهری و روستایی با هزینه ای بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال از پروژه‌های مهمی است که در ایام الله مبارک دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموع این پروژه ۲ هزار کیلومتر است که یک هزار کیلومتر آن در حوزه شهری و یک هزار کیلومتر نیز در حوزه روستایی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی تصریح کرد: اولویت اول در اجرای این پروژه مسیرهایی است که احتمال وقوع سرقت سیم در این مناطق بیشتر است و دومین اولویت مسیرهایی است که دارای ضعف برق هستند و با تعویض سیم، هم ضعف برق از بین رفته و هم شاهد کاهش تلفات شبکه در این مناطق خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در مجموع قریب به ۱۲ هزار و ۱۷۶ کیلومترشبکه فشار ضعیف هوایی دراستان آذربایجان غربی وجود دارد که بیش از ۴ هزار و۹۰۰ کیلومتر آن معادل ۴۱ درصد کل شبکه فشار ضعیف هوایی استان تا کنون اصلاح، بهسازی و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.