سی و پنج و سی و ششمین کنفرانس بین‌المللی برق به همراه هشتمین و نهمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق و انرژی برگزار می گردد

سی‌و‌پنج و سی‌و‌ششمین کنفرانس بین‌المللی برق به همراه هشتمین و نهمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق و انرژی، طی روزهای 26 تا 28 اردیبهشت ماه 1401 ، در محل پژوهشگاه نیرو برگزار خواهد شد.

مطابق روال سال‌های پیشین، نمایشگاه جانبی این دو کنفرانس با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی به منظور ارائه جدیدترین دستاوردها در حوزه صنعت برق و انرژی و با هدف معرفی توان فنی، مهندسی و تولیدی شرکت‌های داخلی و خارجی به مدیران وکارشناسان صنعت برق کشور طی ۳ روز برگزاری کنفرانس به شکل حضوری برقرار خواهد بود.
همچنین برگزاری چندین نشست و میزگرد تخصصی، سمینار و کارگاه‌های آموزشی مطابق روال سال‌های گذشته از برنامه‌های اصلی کنفرانس بین المللی برق می‌باشد.
معرفی کتاب‌های برگزیده صنعت برق از دیگر برنامه‌های کنفرانس است که ضمن انتخاب کتاب سال صنعت برق توسط کمیته داوران، از نویسندگان کتاب‌های برگزیده نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.
دبیرخانه کنفرانس بین المللی برق در سال جاری تعداد ۴۹۱ مقاله دریافت کرده است که براساس موضوع به ۲۰ کمیته‌های عملی و تخصصی ارسال و پس از تعیین داور و بررسی ۲۲۹۰ فرم داوری در این کمیته‌ها، ۱۶۳ مقاله به زبان فارسی و ۶۰ مقاله به زبان انگلیسی پذیرفته شد که از میان مقالات برگزیده ۱۵۵ مقاله به شکل شفاهی و ۳۴ مقاله به شکل پوستر فرصت ارائه خواهند داشت.
هشتمین و نهمین کنفرانس فناوری نانو در صنعت برق نیز در سه کمیته‌ تخصصی تولیدبرق، توزیع و انتقال برق و انرژی‌های تجدیدپذیر به بررسی و پذیرش مقالات پرداخته که از میان مقالات پذیرفته شده ۱۲ مقاله فرصت ارائه حضوری خواهند داشت.
همچنین طی ۳ روز برگزاری کنفرانس نانو در صنعت برق، ۱۴ کارگاه تخصصی و ۲ نشست تخصصی با عناوین”مزایای بهره‌گیری از پوشش‌های نانوساختار مقاوم به فرسایش در صنعت توربین” و ” رویکردی نوین در بکارگیری از نانو افزودنی‌های بهبوددهنده عملکرد روغن‌های روانکار” برگزار خواهد شد.
امید است با همزمانی کنفرانس برق و نانو فرصت مناسبی برای شرکت‌کنندگان فراهم شود تا ضمن بهره‌مندی از تاثیرگذارترین فناوری عصر جدید (فناوری نانو )، با استفاده از پژوهش‌ها، روش‌ها و فناوری‌های ارائه شده در هر دو کنفرانس در ارتقاء صنعت برق گام‌های موثرتری بردارند.