در سال ۱۴۰۱؛

۵ هزار کنتور هوشمند در کامیاران نصب می شود

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰ کنتور هوشمند در این شهرستان نصب شد، گفت: مقرر است امسال قریب به ۵ هزار کنتور در قالب طرح فهام برای مشترکان پرمصرف نصب شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، وریا شیروانی مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران گفت: در قالب طرح فهام کنتورهای هوشمند، جایگزین کنتورهای قدیمی می‌شوند و اطلاعاتی از قبیل مصرف برق، میزان ولتاژ، جریان و ضریب توان در این کنتورها ثبت می شود.

مدیر توزیع برق شهرستان کامیاران با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۰ کنتورهوشمند در شهرستان کامیاران نصب شد افزود: چشم انداز این مدیریت برای سال جاری نصب قریب به ۵ هزار کنتور برای مشترکین پرمصرف در بخش های مختلف است که در تعطیلات نوروز امسال  ۱۰۰ دستگاه کنتور با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای آنان نصب شد.

وی با اشاره به اینکه نصب کنتورهای هوشمند یکی از راهکارهای موثر در اصلاح رفتار مشترکان پرمصرف و کنترل بار شبکه برق است، اظهار داشت: نصب کنتورهای هوشمند همچنین موجب افزایش پایداری شبکه توزیع برق، کاهش تعداد و مدت زمان خاموشی های برق در استان و به تبع آن در کشور نیز می‌شود.

شیروانی اظهار داشت: کنتورهای فهام به صورت آنلاین کار قرائت و کنترل پذیری انشعاب برق مشترکان را انجام داده و سبب ارتقاء بهره وری و کاهش تلفات می شود.