مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان عنوان کرد؛

۵ ساعت قطعی در مقابل ۱۹ ساعت برق رایگان برای کشاورزان

حمید علیزاده گفت:هدف از اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه، تغییر در خطوط و فرآیندهای تولیدی کارخانجات در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه به منظور کنترل اوج بار شبکه‏ های توزیع برق و بهره‏ مندی مشترکان است که از پاداش همکاری برخوردار می شوند.
حمید علیزاده مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان در گفتگو با “راه آرمان “در خصوص وضعیت توزیع برق در شمال استان بر اساس مصوبه های اعلامی وزارتخانه عنوان کرد: ۰.۵ درصد مشترکین در حوزه شرکت توزیع نیروی برق شمال کرمان، صنعتی و مصرف انرژی آنها ۲۰درصد از انرژی مصرفی کل مشترکین است.
وی ادامه داد: با توجه به تصویب نامه هیات وزیران؛ وزارت نیرو موظف است با هماهنگی وزارت صمت نسبت به تعیین سهمیه مصرف برق صنایع در دوره محدودیت اقدام کند.
علیزاده تاکید کرد: با تفاهم صورت گرفته؛ سهمیه مصرف انرژی با لحاظ کردن طرح تعطیلات و تعمیرات، و جابجایی تعطیلات هفتگی مشترکین صنعتی و تقسیم بندی صنایع به سه گروه ، از سمت وزارت صمت تعیین و اعلام شده است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان عنوان کرد: گروه اول صنایع انرژی بر مانند واحدهای فولادی و سیمان هستند  که طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه برای این گروه پیش بینی شده است.
وی افزود: گروه دوم صنایع مستقر در نواحی و شهرک‌های صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی که طرح جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای کاری هفته در نظر گرفته شده است.
علیزاده افزود: گروه سوم صنایع خارج از شهرک های صنعتی که طرح کاهش بار مصرفی در ساعات اوج مصرف برای این گروه در نظر گرفته شده است.
اجرای برنامه تعطیلات و تعمیرات دوره ای برای مشترکین صنعتی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان ادامه داد: مشترکین صنعتی که برنامه تعطیلات و تعمیرات دوره‏ ای خود را با هماهنگی شرکت توزیع برق شمال استان از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه تعیین و اجرایی کنند، مشمول پاداش همکاری  نیز می‏ شوند.
وی با بیان اینکه واحد های صنعتی خارج از شهرک های صنعتی می‏ توانند همکاری خود را در ساعات اوج مصرف تعیین و عملیاتی کنند، افزود: هدف از اجرای طرح تعطیلات و تعمیرات سالانه، مدیریت و اجرای هرگونه عملیات سرویس و نگهداری تجهیزات و ماشین‏ آلات تولیدی، تعطیلات سالانه احتمالی، تغییر در خطوط و فرآیندهای تولیدی و مواردی از این قبیل در کارخانجات در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور ماه به منظور کنترل اوج بار شبکه‏ های توزیع برق و بهره‏ مندی مشترکان است که  از پاداش همکاری برخوردار می شوند.
علیزاده عنوان کرد: کاهش استفاده از برق در اوقات پیک روز، انتقال تعطیلی از روز جمعه به یکی دیگر از ایام هفته، بهره‏ گیری از دیزل ژنراتور و تقلیل بار مصرفی کارخانه از جمله موارد همکاری صنایع با صنعت توزیع برق استان کرمان برای اجرای این طرح است.
مشترکان کشاورزی با قطع ۵ ساعته الکتروپمپ از ۱۹ ساعت برق رایگان استفاده کنند
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان تاکید کرد: اطلاعیه اعلام برنامه زمان‏بندی تعطیلات و تعمیرات تابستان سال ۱۴۰۱ برای مشترکان صنعتی از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال شده و این دسته از مشترکان می ‏توانند مراتب را با شرکت توزیع برق شمال استان هماهنگ کنند.
وی اذعان کرد: با توجه به تصویب نامه یاد شده مشترکین کشاورزی با قطع برق الکتروپمپ چاه کشاورزی خود به مدت ۵ ساعت در ساعات اوج بار در سایر ساعت به مدت ۱۹ ساعت از برق رایگان استفاده کنند.
۳۵ درصد از مصرف برق در بخش کشاورزی است
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان ابراز کرد: ۰.۸ درصد از مشرکین در بخش کشاورزی و ۳۵ درصد از مصرف انرژی را به خود اختصاص داده اند.
علیزاده در خصوص سوال کشاورزان در خصوص از دست رفتن حق آب بری در زمان خاموش بودن موتور پمپ ها گفت: همراه شدن با برنامه های ابلاغی مستلزم تغییر در زمان آب دهی هم هست بنابر این صاحبان چاه های کشاورزی جهت بخشودگی صورتحساب ماهیانه ضمن رعایت روزانه ۵ ساعت قطع الکتروپمپ در مدت ۳۱ روز لازم است تغییراتی در زمان آبدهی داشته باشند​