۴۳۰ پروژه در حوزه شبکه برق در بانه اجرا شد

مدیر توزیع برق شهرستان بانه گفت: ۴۳۰ پروژه در بخش های مختلف اصلاح، توسعه و بهسازی شبکه توزیع برق سال گذشته در شهرستان بانه اجرا و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، صلاح الدین قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه گفت: سال گذشته ۴۳۰ پروژه در حوزه های مختلف مربوط به اجرای طرح های شاخص ملی و استانی با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان اجرا شد.

وی با تاکید بر اینکه عمده پروژه های انجام شده مربوط به بخش اصلاح شبکه برق در مناطق شهری و روستایی بوده است، افزود: برقرسانی به طرح های شاخص ملی واستانی، اصلاح، توسعه وبهسازی شبکه توزیع برق، رفع ضعف ولتاژ، تکخوانی کنتورهای بازفروش و درنهایت اصلاح واحداث روشنایی معابرسایر پروژه های انجام شده در سال ۱۴۰۰ بوده است.

قادری با بیان اینکه پروژه ها در نقاط مختلف شهرستان  به صورت پراکنده انجام شده است، افزود: از این تعداد پروژه ۲۵۰ مورد در نقاط شهری و ۱۸۰ پروژه نیز در مناطق روستایی اجرا شده است.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه اجرای طرح بهارستان را یکی از این پروژه های شاخص ملی عنوان کرد و افزود: از ۴۵ روستای مورد هدف تاکنون این طرح در ۳۳ روستا به طور کامل اجرا شده و عملیات اجرایی طرح در ۱۲ روستای باقی مانده نیز تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری به اتمام می رسد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت  ۷۴ درصدی طرح بهارستان در شهرستان بانه اظهار داشت: جابجایی و مقاوم سازی پایه های برق در معابر روستایی، تامین ولتاژ مطمئن برای مشترکین روستایی ، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستایی ، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح وتوسعه وتامین برق متقاضیان از اهداف طرح بهارستان محسوب می شود.

درحال حاضر قریب به ۷۰ هزار مشترک در شهرستان بانه وجود دارد که  ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۲۶۰ روستای بالای ۵ خانوار در این شهرستان از نعمت انرژی برق بهره مند هستند.