در دوسال اخیر؛

۲۸ هزار متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب فارس افزوده شده است

مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه ی طرح های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: بالغ بر ۲۸هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه ها و بیش از ۸۰ هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه های جمع آوری فاضلاب اضافه شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، علی جان صادق پور مدیر عامل این شرکت با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه ی بهره مندی از سامانه های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، گفت: بر همین اساس در دو سال گذشته گام های بسیار بلندی در حوزه ی بهره مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

وی افزود: یکی از سیاست های کلان شرکت آبفا استان فارس ، افزایش سرانه ی بهره مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی نیز صورت پذیرفت.

مدیر عامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح های توسعه ای ، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقاء بهره وری آنها را از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در دو سال گذشته عنوان و اظهار داشت: با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره وری در بخش های مختلف ارتقاء داده شد.

به گفته ی دکتر صادق پور علاوه بر ارتقاء کیفیت تصفیه خانه های موجود، تسریع در عملیات اجرا و بهره برداری از طرح ها و پروژه های ناتمام فاضلاب از مهمترین اولویت های شرکت طی دو سال گذشته بوده؛ همچنین جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان های فارس به منظور اجرای طرح های جدید فاضلاب و همینطور فروش پساب تصفیه خانه های فاضلاب را نیز می توان به عنوان گام های قابل توجهی در راستای گسترش سطح بهره مندی مردم فارس از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقاء بهداشت عمومی شهرها و روستاهای منتفع نام برد.

وی اضافه کرد: طی دوسال گذشته تعداد ۵ تصفیه خانه ی فاضلاب، شامل تصفیه خانه فاضلاب شهرهای کازرون و آباده و تصفیه خانه های فاضلاب روستاهای امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و همچنین پکیج تصفیه ی فاضلاب روستای شهید آباد شهرستان خرمبید در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه خانه ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

در همین بازه ی زمانی افزون بر ۸۰ هزار متر خطوط انتقال و شبکه ی جمع آوری فاضلاب نیز در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است.

بنا بر اظهارات مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس، تصفیه خانه، خطوط انتقال و شبکه ی جمع آوری فاضلاب شهر داراب نیز در آینده ای نزدیک گشایش خواهد یافت.