۱۹۶ فقره رفع حریم در سقز انجام شد

مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: سال گذشته ۱۹۶ فقره رفع حریم شبکه برق با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، عبدالله ابراهیمی مدیر توزیع برق شهرستان سقز گفت: برای حفظ سلامتی مردم از اثرات میدان‌های الکترومغناطیسی و کاهش خطرات برق گرفتگی و خسارت جانی و مالی شهروندان، برای خطــوط برق متناسب با اندازه ولتاژ آنها خط حریم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ساخت و ساز غیر مجاز برخی منازل مسکونی در حریم شبکه فشار متوسط و همچنین خطر بالقوه ناشی از تجاوز به حریم، ما را بر آن داشت تا بعد از اخذ مجوزهای لازم در راستای اصلاح و رفع آنان اقداماتی انجام دهیم.

مدیر توزیع برق شهرستان سقزبیان کرد: در همین راستا سال گذشته ۱۹۶ فقره رفع حریم شبکه برق با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان در مناطق شهری و روستایی این شهرستان انجام شد که قریب به ۹۰ درصد آنها در نواحی شهری بوده است.

وی در ادامه حفاظت از حریم شبکه های برق را در راستای تداوم ارائه خدمات بهینه و مناسب به مشترکین و مصرف کنندگان نیروی برق عنوان کرد و اظهار داشت: پیشگیری از خطرات جانی و مالی به مشترکین برق ناشی از تجاوز به مسیر و حریم قانونی شبکه های توزیع نیروی برق از جمله اصول مورد هدف این مدیریت است.

ابراهیمی در پایان از ادارات و نهادهای مرتبط در زمینه ساخت و ساز خواست قبل از هرگونه عملیات ساختمانی، ضمن رعایت موضوع و آگاهی دادن به مالکان، نسبت به انجام استعلام از مدیریت توزیع برق شهرستان اقدام نموده تا در آینده علاوه بر تحمیل هزینه مادی شاهد خسارات جانی ناشی از عدم رعایت حریم الکتریکی برق نباشیم.