۱۹۲ فقره رفع حریم درحوزه برق جنوب سنندج انجام شد

مدیرامور برق جنوب سنندج از اجرای ۱۹۲ فقره رفع حریم شبکه برق با اعتباری بالغ بر۴۰۰ میلیون تومان در مناطق شهری و روستایی این امور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، اسعد خالدی مدیر امور برق جنوب سنندج بر ضرورت آگاه سازی مردم در خصوص خطرات ناشی از نقص حریم شبکه های برق اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز و به دنبال درخواست برخی از شهروندان تعداد ۱۹۲ فقره رفع حریم در سطح شهر و روستاهای امور برق جنوب سنندج انجام شد.

مدیر امور برق جنوب سنندج افزود: در ابتدا برای مالکین ساختمان های واقع در  حریم شبکه های توزیع برق اخطاریه صادر می شود و در بیشتر موارد پس از مراجعه، موضوع با خارج شدن ساختمان از حریم شبکه برق مرتفع می گردد.

وی هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از بروز حوادث و ایمن نمودن تاسیسات برق رسانی و همچنین حفظ جان و مال شهروندان عنوان کرد و اظهار داشت: در مجموع برای اجرای این پروژه ها بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

خالدی افزود: از این تعداد رفع حریم، ۱۷۸ مورد با در نظر گرفتن اولویت خطر توسط اکیپ های عملیات و اتفاقات و تعمیرات رفع حریم انجام شده و ۱۴ مورد نیز مربوط به شبکه فشار متوسط است که باعث رفع خطر و ایجاد فاصله ایمنی با شبکه ۲۰کیلو ولت شده است.

مدیر امور برق جنوب سنندج در پایان گفت : همزمان با انجام پروژه های رفع حریم در سطح شهرستان، ۹ پایه برق فشار متوسط و ۲۴ پایه برق فشارضعیف جابجا و همچنین ۹عدد جلوبر فشار متوسط و۶۷عدد جلوبر فشار ضعیف نیز در نقاط مورد نظر نصب گردید.