۱۰ هزار روستای دیگر در فاز دوم طرح محرومیت زدایی در کشور آبرسانی می شود

 معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت در فاز دوم طرح محرومیت‌زدایی جهاد آبرسانی در کشور ۱۰ هزار روستای دیگر آب رسانی خواهد شد.

اتابک جعفری که در مراسم اختتامیه همایش و نمایشگاه اختصاصی ملزومات پروژه های جهاد آبرسانی در مشهد سخن می گفت افزود این طرح باعث رونق صنعت به ویژه در بخش تولید  لوله شده است و در حال حاضر مشکلی برای تامین لوله های اجرای طرح آبرسانی در روستاها وجود ندارد وی خاطر نشان کرد بعد از این مرحله تلاش برای رفع تنش آبی از شهرهای کشور در چارچوب فعلی و به همت و کمک دولت و مجلس عملیات خواهد شد

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور امکان عقب گرد از جهاد ابرسانی وجود ندارد چرا که این طرح با حیثیت وزارت نیرو گره خورده است.

وی بر ازوم توجه به جهاد تبیین در طرح محرومیت زدایی تاکید کرد و اظهار داشت طرح محرومیت‌زدایی دارای ابعاد فرهنگی عدالت محور و  امنیتی است که ابعاد مختلف آن بایستی اطلاع رسانی و برای جامعه تبین شود .

در این مراسم همچنین پروژه‌های جهاد آبرسانی به ۳۳ روستا در استان‌های خراسان رضوی جنوبی و شمالی بهره برداری شد و ۵۲ هزار نفر جمعیت روستایی از آب شرب پایدار برخوردار شدند

در این مراسم که به طور زنده از شبکه سه سیما خراسان رضوی پخش شد معاونان شرکت مهندسی و مدیران عامل شرکت‌های آبفای کشور و فرماندهان سپاه نیز حضور داشتند.