یک سد در استان بوشهر به نام سد شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در این جلسه اظهار کرد: این سد با دستور رییس جمهور فقید، "شهید آیت‌الله رئیسی" در سفر استانی به بوشهر و پس از هشت سال از شروع عملیات اجرایی به مرحله آبگیری رسید.

به گزارش برقاب، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر در این جلسه اظهار کرد: این سد با دستور رییس جمهور فقید، “شهید آیت‌الله رئیسی” در سفر استانی به بوشهر و پس از هشت سال از شروع عملیات اجرایی به مرحله آبگیری رسید.

علی محمدی گفت: سد باغان از نوع بتنی غلتکی است و تامین آب شرب و صنعت در شهرستان جم و تامین آب کشاورزی در شهرستان دشتی را بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: حجم مخزن سد باغان ۳۲ میلیون مترمکعب است و با ارتقاع ۵۶ متر، نقش مهمی در مهار سیلاب های مخرب رودخانه باغان دارد.

محمدی با اشاره به آبگیری سد باغان در سامانه های بارشی سال آبی جاری گفت:در اولین مواجه سد باغان با سیلاب پس از شروع دوره آبگیری، حجم آب ذخیره شده در مخزن این سد به ۷ میلیون مترمکعب رسیده است تا دسترسی به ظرفیت مناسبی از آب جهت بهره‌برداران این سد امکان پذیر باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر عنوان کرد: میزان سرمایه گذاری در سد باغان از طریق فاینانس خارجی به میزان ۳۳۳ میلیون یوان و اعتبارات ملی به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی اظهار کرد: این سد مدرن به عنوان یکی از دستاوردهای مهندسان جوان ایران اسلامی و به یادمان راهبردها و حمایت‌های بی‌دریغ سیدالشهدای خدمت در تامین آب استان بوشهر، به نام شهید آیت‌الله رئیسی نام‌گذاری شد.