یزد در قله مشارکت مسابقات قرآنی کشور: استقامتی به یاد شهدا و فرهنگ

رییس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو گفت: امسال همانند سال‌های گذشته، استان یزد به لحاظ مشارکت در مسابقات قرآنی وزارت نیرو رتبه اول را کسب کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آبفا استان یزد؛ در تحقق آمال و آرزوهای شهدا و در راستای ترویج فرهنگ قرآنی، مردم استان یزد با حضوری قدرتمند و اثرگذار، بار دیگر موفق شدند رتبه اول مشارکت در مسابقات قرآنی وزارت نیرو را کسب کنند. این همایش که نمادی از اهتمام وزارتخانه به ارزش‌های دینی و قرآنی است، شاهد بیش از ۱۳ هزار شرکت‌کننده از سراسر کشور بوده است.

آقای قبادی، رییس مرکز قرآن و عترت دفتر امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو، بر لزوم پیروی از آموزه‌های قرآنی تأکید کرده و اشاره کرد که این شور ونشاط قرآنی به برکت الگوگیری از مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهدا به دست آمده است. به گفته او، فرهنگ و اخلاق قرآنی باید بی‌وقفه در جامعه جریان داشته باشد تا روحیه ایثار و مقاومت در مقابل ظلم حفظ شود.

این اهتمام به فرهنگ قرآنی با الهام از مقاومت مردم غزه در مقابل رژیم اسرائیل و عمل به سیره شهدا، مانند سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، صورت گرفته است که یکی از دلایل بزرگ ایمان و عمل به آموزه‌های قرآنی را می‌توان در این نمود دانست. این رویداد، نشان از این واقعیت دارد که قرآن کریم به مثابه دژ مستحکمی برای جوامع اسلامی در برابر تحدیات است و آرمان صبر و استقامت در برابر سختی‌ها را تقویت می‌بخشد.

به این ترتیب، اهتمام به فرهنگ عترت و قرآن، نه تنها به معنای تأثیرگذاری در مسابقات است، بلکه همچنین به زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای عزیز و محکم کردن پایه‌های ایمان و مقاومت در میان نسل‌های جدید می‌انجامد.