کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن با حضور وزیر نیرو به زمین زده شد

به گزارش روابط عمومی ،در این مراسم  علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت:این پروژه با ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خط انتقال ۶ کیلومتری برای جمعیت ۳۰۸ هزار نفری افق سال ۱۴۲۰ طراحی شده است که ظرفیت مدول اول این تصفیه‌خانه فاضلاب ۲۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز می‌باشد.

مراسم کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن، با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس جمهور، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه شهر رودهن، دکتر رسولی نژاد نماینده مردم شهر های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی،مهندس طاهرخانی فرماندار دماوند، مهندس امیری بخشدار رودهن، مهندس بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران،دکتر محمدی مدیر عامل آبفای شرق،معاونان و مدیران این شرکت  و مسئولان شهرستان دماوند و بخش رودهن برگزار شد.

 

وزیر نیرو در بخش دیگری از بیانات خود گفت: موضوع فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن جزو مطالبات قدیمی است و از نظر زیست محیطی در شرق استان تهران اهمیت زیادی دارد.

 

وی افزود:در حوزه ایجاد تصفیه خانه های فاضلاب به منظور بازچرخانی آب و استفاده از پساب فاضلاب ،سیاست عملی وزارت نیرو گسترش تأسیسات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است.

 

محمدرضا بختیاری مدیر عامل آبفای استان تهران نیز در تشریح این پروژه گفت : با کلنگ زنی این تصفیه خانه ، عملیات اجرایی آن با اعتباری به میزان ۱,۹۸۵,۴۸۷ میلیارد ریال ظرف مدت ۲۴ ماه آغاز به کار می‌کند.