کشف یک مزرعه غیر مجاز رمز ارز در شهرستان دهلران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: با رصد اطلاعاتی مراجع ذی صلاح و نیز پایش های فنی کارکنان صنعت برق استان ایلام یک مزرعه غیر مجاز استخراج رمز ارز در بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران کشف شد.

به گزارش برقآب، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام، درباره کشف یک مزرعه غیر مجاز استخراج رمز ارز در شهرستان دهلران صحبت کرده است. او اعلام کرده است که با رصد اطلاعاتی مراجع ذی صلاح و همچنین پایش های فنی کارکنان صنعت برق استان ایلام، این مزرعه غیر مجاز در بخش موسیان از توابع شهرستان دهلران کشف شده است. در این مزرعه، ۵۷ دستگاه ماینر برای استخراج رمز ارز مشغول به کار بوده است. ماینر ها در یک کارگاه ذرت خشک کنی قرار داشته اند.

مدیرعامل با بیان اینکه صنعت برق با پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان، تامین برق پایدار مشترکین را بر عهده دارد، اظهار داشت که مزارع غیر مجاز رمز ارز از عوامل ناترازی تولید و مصرف برق در شهرستان دهلران هستند. او توضیح داد که دستگاه های استخراج رمز ارز برق زیادی مصرف می کنند و این مزارع می توانند بر مشکلات تامین برق برای مردم تأثیر گذار باشند.

مدیرعامل بیان کرد که برای استخراج رمز ارز باید از مجاری قانونی استفاده کرد و هر گونه فعالیت در این حوزه بدون مجوز قانونی جرم محسوب می شود. او تقدیر نیروهای امنیتی و انتظامی در رصد اطلاعاتی مجرمان مزارع غیر مجاز رمز ارز را بیان کرد و اعلام کرد که متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

این کشف مزرعه غیر مجاز استخراج رمز ارز در شهرستان دهلران ایلام نشان می دهد که فعالیت های غیر قانونی در حوزه استخراج رمز ارز در ایران همچنان ادامه دارد و نیاز به تلاش های بیشتر برای مقابله با آن وجود دارد.