کشف وجمع آوری  ۲ هزار و ۵۴۹ دستگاه ماینر غیرمجاز در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: تاکنون 2 هزار و 549 دستگاه رمز ارز دیجیتال از 269 مركز در استان کشف و جمع آوري شده است.

حسین قدیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه از کشف و جمع آوری ۲ هزار و ۵۴۹ دستگاه استخراج رمز ارز دیجیتال در استان اردبیل خبر داد و گفت: در این خصوص ۸۰ پرونده تخلف تشکیل شده و متخلفان در مجموع به پرداخت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محکوم شده‌اند.

وی افزود: تابحال در استان اردبیل مجوزی برای استخراج رمز ارز دیجیتال با استفاده از شبکه توزیع شرکت برق داده نشده و اگر احیانا تعدادی ماینر مجوزدار در حال فعالیت هستند یقینا از دیزل ژنراتور استفاده می کنند. در صورتیکه برای متقاضیان استخراج رمز ارز دیجیتال مجوزی از سوی شرکت برق صادر شود بهای برق مصرفی بر اساس دستورالعمل مربوطه محاسبه می گردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به مزایای استفاده از اپلیکیشن برق من اشاره کرد و ارائه ۳۴ خدمت غیرحضوری توسط این نرم افزار را یادآور شد و گفت: در این اپلیکیشن امکاناتی نظیر مشاهده صورتحساب، سوابق مصرف، واگذاری انشعاب، درخواست آزمایش کنتور، درخواست کنتور هوشمند، گزارش بهره برداران غیرمجاز رمز ارز دیجیتال، گزارش افت ولتاژ و ضعف برق، اعلام کانون های خطرآفرین و مواردی از این دست برای مشترکین ارائه می شود.

قدیمی ادامه داد: تا امروز ۳۴ هزار و ۶۲۵ مشترک در استان این اپلیکیشن را نصب و استفاده کرده‌اند که این رقم ۶ درصد از کل مشترکان برق استان را شامل می شود. از زمان شروع بکار این سامانه تاکنون ۴۰۰ مورد پیام مردمی دریافت شده که در اسرع وقت توسط واحدهای مربوطه مورد رسیدگی قرار گرفته است.