معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو:

کردستان در اصلاح، بهسازی وتوسعه شبکه های توزیع برق موفق عمل کرده است

حیدری با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه های مرتبط با صنعت آب و برق در استان کردستان، گفت: این استان در اجرای طرح های اصلاح وتوسعه شبکه برق در سطح کشوربسیار موفق عمل کرده وجزء استان های برتر کشوراست.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو در جریان سفر به استان کردستان از نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج بازدید کرد و گفت: استان کردستان از نظرمنابع آبی و همچنین تولید انرژی برق ظرفیت بسیار بالایی دارد لذا ضروریست پتانسیل های موجود دراستان کردستان شناسایی شده و از آنها به بهترین نحو ممکن جهت خدمت رسانی مطلوب به مردم استفاده کرد.

وی با تاکید براینکه دستگاه های مرتبط با صنعت آب و برق در استان کردستان در مجموع عملکرد خوبی داشته اند، افزود: خوشبختانه اعتبارات موردنیاز وزارتخانه تامین شده و در زمینه تامین اعتبار هیچ کمبودی وجود ندارد لذا ضروریست با تامین ظرفیت ها و نیروی کار مناسب چشم انداز ۲۰ تا ۳۰ ساله را برای استان تامین کرد.

حیدری در ادامه با تاکید بر اینکه دغدغه وزارت نیرو تامین آب و برق مطلوب در سطح کشور است، اظهار داشت:باید بستر لازم جهت ورود شرکت های دانش بنیان دارای نیروهای توانمند ونخبه به صنعت آب و برق مهیا شود.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو افزود:نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج یکی از بهترین نیروگاه‌های ایران از نوع سیکل ترکیبی محسوب می شود که رتبه سبز را از لحاظ زیست محیطی دریافت کرده است.

وی افزود: خوشبختانه ظرفیت تولید نیروگاه سنندج در حال حاضر به بیش از ۱۰۰۰ مگاوات رسیده که دو برابر نیاز استان کردستان برق تولید می کند.

حیدری در ادامه گفت: خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان توانسته در اجرای طرح بهارستان که یک طرح  کاملا روستا محور است بسیار موفق عمل کند ودر این زمینه جزء استان های برترکشور است.

وی گفت: با تبدیل قریب به ۳۵۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار در استان این شرکت جزو پنج استان برتر در کشور است که این موضوع نشان می دهد که شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در زمینه طرح های روستایی و اصلاح و توسعه شبکه برق عملکرد خوبی داشته است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو در پایان گفت: در حال حاضر تمام روستاهای بالای ۵ خانوار در استان کردستان از نعمت انرژی برق برخوردارند.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان نیز در این بازدید با اشاره به اینکه شرکت توزریع نیروی برق به عنوان یک دستگاه خدمات رسان  شبانه روزی و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مردم است، گفت: خوشبختانه این شرکت طی مدت فعالیت اینجانب به عنوان استاندار کردستان، عملکرد خوبی از خودنشان داده است.

وی افزود:تلاش و اقدامات انجام شده توسط نیروهای عملیاتی و سیمبانان این شرکت در جریان بارش سنگین برف در واپسین روزهای دی ماه سال گذشته وحضورآنان در روستاهای صعب العبورجهت تامین شبکه برق این روستاها قابل تقدیر است.

زارعی کوشا در پایان با تاکید برظرفیت خوب استان در زمینه تولید نیروی برق اظهار داشت: امیداست با افزایش تولید این انرژی گرانبها، کردستان یکی از استانهای صادر کننده انرژی برق به کشورهای همسایه باشد که بدون شک مزیت ویژه ای برای استان نیز محسوب می شود.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان نیزدر ادامه به ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ پرداخت و اظهار داشت: طرح بزرگ بهبود و ارتقاء عملکرد روشنایی معابر با استفاده از لامپ های LED امسال در استان کردستان اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه این طرح یکی از طرح های موفق استان در سال جاری خواهد بود افزود:این طرح به صورت پایلوت و برای اولین بار قرار است در کردستان به اجرا درآید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان دارای بیش از۱۹۰ هزار دستگاه روشنایی معابر در سطح شهر و روستا است که در قالب طرح تبدیل چراغ های روشنایی معابر به چراغ های کم مصرف همه آنها بهینه سازی می شوند.

وی در پایان برضرورت برنامه ریزی هوشمندانه برای عبور از پیک ۱۴۰۱ تاکید کرد وگفت: شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان همگام با سیاست ها و برنامه های ملی، مجموعه اقداماتی را دنبال می کند تا میزان خاموشی در پیک تابستان سال جاری را به حداقل ممکن برساند.