کاهش ۴ درصدی مصرف برق مشترکین خانگی در مشهد 

 با توجه به اهمیت مدیریت مصرف برق در زمان های پیک بار و لزوم حذف مصارف غیر ضروری در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های تولید برق  و همچنین اطلاع رسانی و آگاه سازی مشترکین در راستای کاهش برق ، با تعاملات مستمر با مشترکین خانگی  در سال در سال جاری در شهر مشهد   4 درصد کاهش مصرف برق ثبت شده است .

به گزارش دفتر روابط عمومی ، مهندس حمید رضا شریعت داودی مشاور مدیرعامل در حوزه خدمات مشترکین توزیع برق مشهد گفت : شهر مشهد دارای ۱.۷۰۰.۰۰۰ مشترک بوده که ۱.۳۷۸.۰۰۰  مشترک آن جزء بخش خانگی هستند که ۸۰  درصد کل مشترکین را به خود اختصاص می دهند .

وی افزود : در سال گذشته سهم انرژی  مصرف شده در بخش خانگی ۴۰ درصد بوده که میزان مصرفی ۳.۱۰۰.۰۰۰  مگاوات ساعت مشترکین خانگی  برق مصرف کرده اند .

مهندس شریعت داوودی ضمن تحلیل و بررسی مشارکت ، میزان مصرف و سهم مشترکین خانگی در مدیریت مصرف انرژی گفت: بررسی و مقایسه مصرف انرژی در بخش خانگی در بازه زمانی دوره یک (فروردین و اردیبهشت) و دوره ۲ (خرداد و تیر) سال های ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ نشان دهنده کاهش مصرف به میزان ۴ درصد توسط مشترکین خانگی می باشد. مصرف مشترکین خانگی در دوره ۱ و ۲ سال ۱۴۰۰ حدود ۹۸۸ میلیون کیلووات ساعت و در دوره ۱ و ۲ سال ۱۴۰۱ حدود ۹۴۹ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

وی با ذکر این نکته که در  سال جاری با افزایش تعداد مشترکین هم مواجه بوده‌ایم گفت: در حالی با همکاری  خوب  مشترکین خانگی،   ۴ درصدکاهش مصرف نسبت  به سال گذشته  داشته ایم  که طی سال جاری تاکنون ۲۰ هزار مشترک خانگی جدید هم  به تعداد اشتراک شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد اضافه شده است و این مسئله مبین همکاری خوب مشترکین برای کاهش مصرف برق و توجه به سرمایه های ملی می باشد .

شایان ذکر است : از ۱/۳/۱۴۰۱ تا ۱۱/۵/۱۴۰۱ در مشهد حدودا ۶۰ میلیاردریال پاداش کاهش مصرف به مشترکین بخش خانگی که الگوی مصرف را رعایت نموده اند اختصاص یافته است و پاداش مزبور تا پایان شهریور ماه برای مشترکین کم مصرف محاسبه خواهد شد.

گفتنی است : پاداش کاهش مصرف تا پایان شهریور ماه برای مشترکینی که در این خصوص همکاری داشته باشند محاسبه خواهد شد .