مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد:

کاهش ۱۶ درصدی مصرف مشترکین مشمول طرح پاداش خانگی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از کاهش 16 درصدی مصرف مشترکین مشمول طرح پاداش خانگی در استان یزد خبر داد و میزان پاداش آنان را افزون بر 28 میلیارد ریال بیان کرد.

به گزارش برقآب، مصرف برق در استان یزد کاهش ۱۶ درصدی را تجربه کرده است. این پیشرفت مهم را می‌توان نتیجه‌ی اجرای طرح پاداش خانگی در این استان دانست که توسط مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد اعلام شده است. این طرح به هدف تشویق مشترکین به کاهش مصرف برق توسط مصرف‌کنندگان خانگی اجرا شده است.

مهندس علی جم اظهار کرد : بر اساس گزارشات، تعداد ۴۷۲ هزار مشترک به طرح پاداش خانگی در استان یزد مشمول شده‌اند. مشترکین مشمول طرح پاداش در کل مصرف ۲۰۳ میلیون و ۹۵ هزار کیلووات ساعت داشته‌اند. این گزارش نشان می‌دهد که میزان مصرف برق در استان یزد از ابتدای خرداد سال جاری ۸۴ میلیون و ۹۸۴ هزار کیلووات ساعت بوده است.

همچنین این گزارش اظهار می‌کند که ۱۶ درصد از مشمولین این طرح که تعداد آنان ۷۷ هزار و ۸۶۸ مشترک است، به پاداش این طرح مستحق هستند. این مشترکین در کل مصرف ۴۰ میلیون و ۶۲۳ هزار کیلووات ساعت داشته‌اند. تا به حال، مبلغ ۲۸ میلیارد و ۱۲۹ میلیون و ۳۳۸ هزار ریال پاداش به این مشترکین پرداخت شده است.

به طور متوسط، مشترکین خانگی در استان یزد توانسته‌اند مصرف خود را پنج میلیون و ۲۸۱ هزار کیلووات ساعت کاهش دهند. این پیشرفت نشان می‌دهد که طرح پاداش خانگی توانسته است مصرف برق را به میزان ۱۶ درصد کاهش دهد.

در کل، اجرای طرح پاداش خانگی در استان یزد بهبود قابل توجهی در کاهش مصرف برق داشته است و مشترکین مشمول این طرح توانسته‌اند مصرف خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. این پیشرفت می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد تا نیز از این طرح استفاده کنند و مصرف برق را بهبود بخشند.