کاهش چشمگیر خسارت با مقاوم سازی شبکه های توزیع برق پس از بروز بحران ها

عبدالوحید مهدوی نیا با اشاره به مستعد بودن حوزه مناطق عملیاتی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان به بروز حوادث طبیعی از جمله؛ سیل و زلزله، این شرکت از سال ۱۳۹۳ اقدام به مقاوم سازی از طریق بتن ریزی و گابیون بندی جهت افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه نموده و در این راستا در مدت زمان هشت سال ضمن مقاوم سازی تعداد ۲۱۰۰۰ اصله پایه فشار متوسط، خسارات احتمالی در مواقع بحران، به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی افزود: برق خدمتی فراگیر است و همه به آن احتیاج دارند، پس با درک کامل این موضوع و همت کارکنان شرکت در مواقع بحران حتی در صورت مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی، اولویت حفظ پایداری شبکه می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: دو سال پیش، در طرح تاب آوری مواردی همچون؛ سیل، طوفان، برف، خوردگی و زلزله برای هر شهر به صورت مشخص در نقشه های GIS ثبت شده اند، تا پیش از بروز اتفاق، آمادگی مدیریت آن را به بهترین شکل داشته باشیم.

مهدوی نیا خاطرنشان کرد: با اقدام های صورت گرفته در راستای تامین برق پایدار مشترکین، شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در زمره معدود شرکت های برتر کشور قرار دارد که در شرایط بحران، پایداری شبکه را حفظ کرده و خسارات احتمالی به حداقل رسیده است.

سالخورده مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان هم با اعلام اینکه عملکرد شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان در طراحی نقشه های GIS شایسته تقدیر است، گفت: این آمادگی را داریم تا با برگزاری یک جلسه آموزشی در قالب سمینار برای استان کرمان و وبینار برای شرکت ها و استانداری ها در سطح کشور، عملکرد شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان در طراحی نقشه های به اشتراک گذاشته شود.

در این جلسه، مدیر دفتر روابط عمومی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان را همراهی کرد.