کاهش خاموشی ها در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: کاهش خاموشی ها  به ویژه در بخش خانگی استان مرکزی با همیاری صنایع و مردم میسر شد. مهندس محمد اله داد افزود: با تصمیماتی که در حوزه ملی در هیات دولت و استانی گرفته شد بنا شد با مشترکین پر مصرف برق برخورد قاطع صورت پذیرد و […]

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: کاهش خاموشی ها  به ویژه در بخش خانگی استان مرکزی با همیاری صنایع و مردم میسر شد.

مهندس محمد اله داد افزود: با تصمیماتی که در حوزه ملی در هیات دولت و استانی گرفته شد بنا شد با مشترکین پر مصرف برق برخورد قاطع صورت پذیرد و با توافقی که بین وزارت نیرو و سازمان صنعت و معدن و تجارت صورت گرفت قرار شد صنایع مصرف برقشان را به ۱۰درصد برسانند.

وی با اشاره به اینکه صنایع فولاد و سیمان به مدت سه هفته حداقل به میزان ۹۰ درصدی نسبت به کاهش بار مصرفی خود اقدام کردند،افزود:شرکت آلومینیوم نسبت به کاهش مصرف برق به میزان ۱۰۰ مگاوات اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی خاطرنشان کرد:صنایع استان مرکزی نیر دو روز در هفته قرار شده است مصرف برق خود را مدیریت کنند.

اله داد بیان کرد: علاوه برتغییر ساعات کاری ادارات از ساعت ۷الی ۱۳، ادارات نسبت به بکار گیری دیزل ژنراتور خود به ویژه در ساعات ۱۱ تا پایان وقت اداری  موظف هستند.

وی با بیان اینکه همراهی مردم باعث گذر از پیک تابستان و کاهش خاموشی ها میسر می شود،افزود: با کاهش بارندگی ها و کاهش تولید ظرفیت برقابی و همچنین با افزایش دمای هوا به ازای یک درجه ،۱۵۰۰مگاوات مصرف برق افزایش می یابد.

اله داد بابیان اینکه نیروگاه اتمی بوشهر و بخشی از نیروگاه رامین به بخش تولید برق اضافه شدند باعث شد خاموشی ها کاهش یابد،افزود: شرایط تامین برق در هفته جاری به دلیل افزایش دمای هوا بسیار شکننده و حساس و بستگی به همراهی مردم در همه بخش ها دارد.