کاشت مژه چه مدت بر روی مژه ها ماندگاری دارد؟

این روزها صنعت مد، فشن و زیبایی با تحول بسیار زیادی روبرو شده است. ظهور تکنیک ها و ترفندهای جدید زیبایی باعث شده تا افراد بیش از گذشته به زیبایی ظاهری خود اهمیت بدهند. یکی از جدیدترین تکنیک های زیبایی که روی صورت انجام می شود، خدمات کاشت مژه است که بسیار مورد توجه بانوان […]

این روزها صنعت مد، فشن و زیبایی با تحول بسیار زیادی روبرو شده است. ظهور تکنیک ها و ترفندهای جدید زیبایی باعث شده تا افراد بیش از گذشته به زیبایی ظاهری خود اهمیت بدهند. یکی از جدیدترین تکنیک های زیبایی که روی صورت انجام می شود، خدمات کاشت مژه است که بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفته است. کاشت مژه به روش های مختلف و با متریال خاصی انجام می شود. اگر می خواهید بدانید کاشت مژه چه مدت بر روی مژه ها ماندگاری دارد و چه عواملی در دوام و ماندگاری آن تاثیر گذار هستند.

کاشت مژه چه نوع خدماتی از آرایشگاه ها  است؟

چشم ها یکی از مهم ترین اجزای صورت هستند که تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهری ما دارند. به همین جهت معمولاً متخصصین زیبایی همیشه در تلاش هستند تا بهترین خدمات را برای تغییر فرم و حالت این عضو از صورت ارائه کنند. حتماً شما هم به خوبی می دانید که مژه های پرپشت و حجیم تا چه اندازه روی جذابیت ظاهری تاثیر گذار هستند. اغلب بانوانی که دارای مژه های کم پشت،کمرنگ و نه چندان بلند هستند، برای رفع این مشکل از لوازم آرایشی همچون فرمژه و انواع ریمل حجم دهنده استفاده می کنند.

این محصولات می‌توانند تا حدی تغییراتی را روی حالت مژه ها و چشم ها ایجاد کنند. اما این تغییرات همیشگی و دائمی نبوده و پس از یک بار شستشوی صورت از بین می روند.کاشت یکی از جدیدترین و جذاب ترین روش های زیبایی است. امروزه خدمات کاشت در بسیاری از مراکز و سالن های زیبایی به صورت تخصصی به  زیباجویان ارائه می شود. کاشت به روش های مختلفی انجام می شود و میزان دوام و ماندگاری آن روی چشم ها به عوامل متعددی بستگی دارد.

 

همانطور که در بخش قبل اشاره شد، کاشت مژه تکنیک های خاصی داشته و به روش های مختلفی انجام می شود. از انواع کاشت مژه می توانیم به کاشت مژه کلاسیک طبیعی، کلاسیک اکسپرس، والیوم، مگا والیوم، هیبریدی و… اشاره کنیم. اما اینکه کدام یک از این روش ها ماندگاری و دوام بیشتری دارند به عوامل متعددی بستگی دارد که در این بخش تصمیم داریم شما را با این موارد آشنا کنیم.

معمولاً متخصصین زیبایی و مژه کارها پس از اینکه عملیات کاشت را روی چشم های شما انجام دادند یک سری توصیه و نکات در خصوص نحوه نگهداری و مراقبت از مژه ها در اختیار شما قرار می دهند. در صورتی که به این توصیه ها توجه داشته باشید و نکات ارائه شده را به درستی رعایت کنید، احتمالاً مدت زمان دوام و ماندگاری کاشت شده افزایش خواهد یافت. اما در ادامه به معرفی مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری کاشت مژه می پردازیم.

نوع چسب

مژه کارها معمولاً با توجه به مهارت هایی که کسب کرده‌اند و نوع مژه مراجع می توانند از انواع چسب برای کاشت استفاده کنند. چسبی که برای کاشت مژه استفاده می شود، برندها و مدل های مختلفی دارد و هر کدام نیز قدرت چسبندگی متفاوتی دارند. بنابراین میزان دوام و ماندگاری مژه به طور مستقیم وابسته به نوع چسبی است که در فرایند کاشت مژه استفاده شده است.

نحوه اتصال

بر طبق توضیحات اخیر متوجه شدیم که کاشت سبک های مختلفی دارد. در هر کدام از این سبک ها مژه کار، به شکلی خاص فن سازی کرده و تارهای مژه را به مژه اصلی متصل می کند. بنابراین بسته به نوع اتصال و جهت مژه های کاشت شده، دوام و ماندگاری آن ها نیز تغییر می کند.

دما و رطوبت محیط

یکی از عواملی که می تواند میزان ماندگاری کاشت مژه را کاهش دهد، رطوبت بیش از حد محیط است. به همین جهت اغلب مژه کارها در زمان کار سعی می کنند محیطی را انتخاب کنند که دمای مناسبی داشته و رطوبت آن کم باشد. رطوبت زیاد می تواند سبب خشکی مژه شده و به دنبال آن ریزش مژه را موجب شود.

جنس مژه

جنس مژه طبیعی افراد می تواند متفاوت باشد. برخی افراد مژه های متراکم تری دارند و برخی مژه های نازک و شکننده دارند. بنابراین جنس مژه طبیعی افراد تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی کاشت مژه داشته و روی دوام و ماندگاری آن نیز تاثیر می گذارد.

میزان تخصص و مهارت مژه کار

میزان تخصص، تجربه و تسلط مژه کار روی فرایند کاشت مژه، نقش مهمی در میزان دوام و ماندگاری آن دارد. معمولاً افرادی که تجربه بالایی در این زمینه دارند با انواع جنس مژه آشنایی داشته و تسلط خوبی روی تکنیک های کاشت مژه دارند. بنابراین می توانند با انتخاب مواد و سبک مناسب، خدمات کاشت مژه را به بهترین شکل ممکن ارائه کنند. قطعاً اگر کاشت مژه خود را زیر نظر یک فرد متخصص و ماهر انجام دهید می توانید دوام و ماندگاری آن را تا حد زیادی افزایش دهید.

 

انواع سبک کاشت و  مدت ماندگاری هر کدام

در این بخش با انواع سبک کاشت و میزان ماندگاری تقریبی هر کدام آشنا می شویم.

کاشت مژه کلاسیک طبیعی

مژه کلاسیک طبیعی همانطور که از نامش پیداست، حالتی طبیعی به مژه ها می بخشد. به همین دلیل طرفداران بسیار زیادی در میان زیباجویان دارد. عوامل زیادی در میزان ماندگاری کاشت مژه کلاسیک تاثیرگذار هستند. اما به طور متوسط میزان دوام و ماندگاری این سبک کاشت مژه چیزی حدود پنج تا شش هفته است.

کاشت مژه کلاسیک اکسپرس

این نوع کاشت نیز طرفداران خاص خود را دارد و مژه ها را کمی از حالت طبیعی پرتر و بلندتر می کند. میزان دوام و ماندگاری کاشت مژه کلاسیک اکسپرس حدود ۳ الی ۴ هفته است.

کاشت مژه والیوم

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که مژه‌های پرپشت و حجیم گزینه انتخابی شماست، بهتر است به سراغ سبک والیوم بروید.کاشت مژه والیوم نیز می‌تواند تا حدود پنج هفته روی مژه ها ماندگاری داشته باشد.

کاشت مژه مگا والیوم

مژه مگا والیوم از نظر تراکم مژه و  عمق دهی به چشم ها تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سبک والیوم دارد. معمولا میزان دوام و ماندگاری مژه مگا والیوم حدود ۳ الی ۴ هفته است و توصیه می شود پس از گذشت این مدت زمان افراد برای ترمیم مژه ها مراجعه کنند.

کاشت مژه هیبریدی

روش انجام کاشت هیبریدی، ترکیبی از سبک های مختلف کلاسیک، والیوم و مگا والیوم است. آمارها نشان داده اند که این نوع سبک کاشت نسبت به دیگر روش ها از دوام و ماندگاری بالاتری برخوردار است. این نوع کاشت در صورتی که کاملا اصولی انجام شود می تواند تا مدت زمان ۶ هفته نیز روی مژه ها ماندگاری داشته باشد.

www.barghab.ir