کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی در نیروگاه ری بومی سازی شدند

معاون مهندسی نیروگاه ری گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۰ بورد الکترونیکی سیستم‌های کنترل و حفاظت توربین‌های گازی این مجموعه به دست متخصصان توانمند این نیروگاه ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری برقآب و  برق حرارتی، مهدی تاجیک با اعلام این خبر افزود: ساخت حدود ۴۰ عدد از کارت‌های الکترونیکی سیستم‌های کنترل و حفاظت توربین‌های گازی متنوع نیروگاه ری از ابتدای سال تاکنون در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه با توجه به نیاز این مجموعه و ثبت سفارش از نیروگاه‌های دیگر صورت پذیرفت.
وی ادامه داد: تمام مراحل ساخت کارت‌های الکترونیکی توربین‌های گازی در داخل نیروگاه و در آزمایشگاه ابزار دقیق این نیروگاه انجام می‌شود و توانسته ایم علاوه بر رفع نیاز واحدهای گازی متنوع خود، به نیروگاه‌های گازی مشابه دیگر در کشور نیز خدمات ارائه دهیم.
معاون مهندسی نیروگاه ری تاکید کرد: با انجام این اقدام علاوه بر عدم نیاز به واردات این قطعات صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی داشته‌ایم.
تاجیک با بیان اینکه مراحل ساخت هر کارت شامل طراحی و تهیه نقشه، تهیه و خرید قطعات، آماده‌سازی، مونتاژ و تست آن حدود ۳۰ تا ۴۰ روز زمان نیاز دارد، عنوان کرد: بومی‌سازی تکنولوژی ساخت این نوع قطعات و گام برداشتن در راستای ساخت داخل قطعات با اتکا به خودباوری یکی از اهداف مهم این شرکت است.