کاربرد لوله خم سرد در صنعت ساختمان سازی

این روزها به جای آنها از که نوعی لوله نسوز و بسیار منعطف است استفاده می‌کنند. این لوله‌ها از جنس پی‌وی‌سی و نیز یوپی‌وی‌سی تهیه می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم درباره کاربرد لوله‌ برق خم سرد دیسماد در صنعت ساختمان بیشتر بدانیم. پس اگر شما هم علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید با ما همراه باشید.

لوله خم سرد از محصولاتی است که در صنعت ساختمان سازی، کاربرد بسیاری دارد. به لطف استفاده و کاربرد لوله خم سرد، کار ساختمان سازی نسبت به گذشته بسیار راحت‌تر شده است. این لوله‌ها جایگزین خرطومی‌‌های پلاستیکی هستند که قبلا از آنها برای محافظت از انواع سیم‌ها و کابل‌های برق استفاده می‌شد. لوله‌ خرطومی به دلیل عایق نبودن و مقاومت پایین دیگر نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای صنعت ساختمان باشد.

این روزها به جای آنها از که نوعی لوله نسوز و بسیار منعطف است استفاده می‌کنند. این لوله‌ها از جنس پی‌وی‌سی و نیز یوپی‌وی‌سی تهیه می‌شوند. در این مقاله می‌خواهیم درباره کاربرد لوله‌ برق خم سرد دیسماد در صنعت ساختمان بیشتر بدانیم. پس اگر شما هم علاقه‌مندید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید با ما همراه باشید.

مزایای کاربرد لوله خم سرد

لوله‌ خم سرد نسوز دیسماد مزایای متعددی دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌شود:

۱.     مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه

ساختار محکم این لوله‌ها باعث شده است که بتوانند در برابر فشارها و ضربه‌ها مقاومت مناسبی از خود نشان دهند.

۲.     عدم جذب رطوبت و نفوذپذیری پایین

از دیگر مزیت‌های استفاده از لوله خم سرد این است که در برابر نفوذ رطوبت مقاومت نشان می‌دهند. به همین دلیل سیم‌های برق را می‌توانند در برابر نفوذ آب و رطوبت حفظ کنند. این مقاومت به دلیل طراحی و ساختار لوله‌های یوپی‌وی‌سی است. همین قابلیت باعث می‌شود که سیم‌های برق کیفیت خود را حفظ کرده و طول عمر استفاده از آنها افزایش یابد. پس با کاربرد لوله خم سرد می‌توان به کیفیت ساختمان هم افزود.

۳.     امکان بازیافت و سازگاری بیشتر با محیط زیست

لوله‌های برق خم سرد یوپی‌وی‌سی محصولاتی قابل بازیافت هستند. به همین دلیل می‌توان دوباره آنها را به چرخه مصرف برگرداند. به این ترتیب تهدید کمتری می‌توانند برای محیط زیست ایجاد کنند.

۴.     قیمت مقرون به صرفه

لوله‌های برق خم سرد دارای قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای هستند. همچنین از آنجایی که به خوبی می‌توانند از سیم‌های برق نگهداری کنند، در این مورد هم باعث می‌شود صرفه‌جویی در امر نگهداری ساختمان به عمل آید. زیرا هزینه نگهداری و تعمیرات کاهش می‌یابد.

۵.     استحکام در برابر خراش و ساییدگی

این لوله‌ها در برابر هر گونه خراش و ساییدگی مقاومت بالایی دارند بنابراین می‌توانند یک عایق برای سیم‌های برق عمل کنند و جلوی آسیب‌های فیزیکی به این سیم‌ها را بگیرند. از مزایای دیگر استفاده از این لوله‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد ایمنی بیشتر در سیستم‌های برق
  • مقاومت در برابر خوردگی ناشی از انواع مایعات و مواد شیمیایی مختلف
  • سهولت در حمل و نقل و نصب آنها
  • مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف آب و هوایی

با توجه به این مزایا جای تعجبی ندارد که از لوله خم سرد نسوز برای امر ساختمان سازی استفاده‌های گسترده‌ای می‌شود. این لوله‌ها روشی موثر برای محافظت از سیم‌های برق هستند و علاوه بر حفاظت از سیم‌های برق ساختمان به ساده‌سازی فرایند نصب و نیز تغییرات در سیم برق کمک شایانی می‌کنند.

 

کاربرد-لوله-خم-سرد-در-صنعت-ساختمان-سازی

 

ویژگی‌های مطلوب یک لوله خم سرد

با توجه به کاربرد‌های لوله خم سرد نسوز به صورت گسترده در امر ساخت و ساز باید بدانیم که یک لوله خم مناسب و مطلوب چه ویژگی‌هایی دارد. این ویژگی‌ها به شرح زیر هستند:

  • دارای رنگ روشن و تهیه شده با کمترین میزان ضایعات
  • دارای طول عمر زیاد و مقاوم در برابر حرارت‌های بالا
  • برخورداری از انعطاف‌پذیری بالا و تغییرشکل با یک فنر استاندارد با کاربرد لوله خم سرد
  • برخورداری از کیفیت مطلوب و مقاوم در برابر انواع مواد شیمیایی و خوردگی‌ها
  • برخورداری از نشان استاندارد ملی و تولید شده توسط بهترین تکنولو‌‌ژی از سوی برندهای معتبر
  • عایق مناسب در برابر برق و آتش و …

بنابراین هنگام خرید لوله خم سرد حتما باید به این موارد دقت کنید.

قیمت لوله خم سرد

 

قیمت لوله برق نسوز خم سرد در مقایسه با لوله های فلزی قیمت مناسب تری دارد و مهمترین مزیت این لوله شکل پذیری آنهاست. به طور کلی قیمت لوله اتصالات برق بر اساس مواردی چون طول ، ضخامت و سایز لوله تعیین می شود. لوله های خم سرد را بر اساس استفاده و نوع پروژه می توان با سایز های ۱۳.۵، ۱۶، ۲۰، ۲۵، ۳۲ و ۳۶ در بازار پیدا کرد.

۲ قابلیت مهم لوله‌ خم سرد

این لوله‌های خم سرد دارای دو قابلیت مهم هستند که امکان محافظت از سیم‌های برق در برابر موارد گفته‌شده را فراهم می‌کنند. لوله‌های خم سرد قابلیت ضد حریق دارند، بنابراین می‌توانند در شرایط کاری با حرارت‌های بسیار زیاد به کار آیند. همچنین لوله‌های خم سرد در برابر حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. به همین دلیل است که در سطح گسترده‌ای از این لوله‌ها در قسمت‌های مختلف ساختمان و همچنین صنایع دیگر استفاده می‌شود.

 

 

کاربرد لوله خم سرد

یکی از لوله‌های مناسب برای لوله کشی برق ساختمان که باید در کیفیت بالا تولید شده باشد لوله خم سرد است. این لوله‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارند، می‌توانند در قسمت‌های مختلف به کار روند. مثلا از آنها در زیر مصالح ساختمان در قسمت‌هایی مانند دیوار، سقف، کف و بخش‌های دیگر استفاده می‌شود.

لوله‌های خم سرد به دلیل فنر مخصوصی دارند، می‌توانند خم شوند به همین دلیل می‌توان به جای اتصال زانو از این لوله‌ها استفاده کرد. پس کاربرد لوله خم سرد این است که لوله‌های خم سرد سیم‌های برق را در درون خود محافظت می‌کنند تا در مقابل هر گونه ضربه، خوردگی و پارگی حفظ شوند.

البته اگر بخواهیم دقیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم کاربرد این لوله‌ها فراتر از صنعت برق و ساختمان است. در واقع مهم‌ترین کاربرد آنها در این صنعت است وگرنه در همه صنایعی که دمای بالایی دارند و در شرایط سختی کار می‌کنند از این لوله‌ها می‌توان برای محافظت از سیم‌های برق در برابر هر گونه ضربه، خمش و حرارت محافظت کرد.

حرف آخر

در این مقاله با کاربرد‌های لوله خم سرد در امر ساختمان‌سازی جهت محافظت از سیم‌های برق در زیر مصالح ساختمانی صحبت کردیم. همچنین درباره مزایای استفاده از این لوله‌های خم سرد و ویژگی‌های مطلوب یک لوله خم سرد اطلاعاتی ارائه شد. نکته مهم در این است که هنگام خرید لوله خم سرد باید سعی کنید بهترین کیفیت را تهیه کنید تا کارآیی لازم را از آن انتظار داشته باشید.