کابل‌های برق دفنی برای اولین بار در کشور در شبکه برق خوزستان نصب می‌شوند‎‎

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای اولین بار در کشور، کابل‌های 132 کیلوولت دفنی (کرکره‌ای) برای استفاده در شبکه برق خوزستان، وارد اهواز شد.

به گزارش برقآب و  روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: کابل‌های برق دفنی به پیشنهاد و طراحی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان در شرکت سیمکو استان گیلان ساخته و وارد اهواز شده‌اند.

دشت‌بزرگ افزود: ۶ کیلومتر کابل خریداری شده برای ورودی خط شمال‌غرب کیانپارس به پست GIS گلبرگ کیانشهر در اهواز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری خرید این کابل‌های دفنی ۷۰۰ میلیارد ریال است، تصریح کرد: از جمله مزایای استفاده از این کابل‌ها، ظرفیت بالا در انتقال بار، مقرون به صرفه بودن و عدم نیاز به حفر تونل است و در زیر خاک دفن می‌شوند.

دشت‌بزرگ اضافه کرد: سرعت در انجام کار و عدم نیاز به احداث خطوط هوایی که ممکن است با مبلمان و نمای شهری ناسازگار باشند، از دیگر مزایای استفاده از این کابل‌ها (سیم) است.

وی بیان کرد: این ۶ کیلومتر کابل دفنی در حال حاضر وارد انبار شرکت برق منطقه‌ای خوزستان شده و در سال آینده عملیات اجرایی و نصب آن آغاز می‌شود.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.