چهار روستای هشترود زیر پوشش پروژه جهادی آبرسانی

خانی مدیرعامل آب وفاضلاب آذربایجان شرقی : 4 روستای شهرستان هشترود به همت شرکت آب وفاضلاب استان و قرارگاه امام حسن (ع) به بهره برداری می رسد .

 

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی؛ این شرکت  اقدام به تحقق پروژه مهم آبرسانی به چهار روستای شهرستان هشترود نموده است که با مشارکت قرارگاه امام حسن (ع) صورت گرفته و طی آن به ۲۳۱ خانوار با جمعیتی معادل ۷۹۶ نفر خدمات رسانی خواهد شد. مدیرعامل آبفای استان، خانی، با اعلام این خبر ابراز داشت که طرح مذکور شامل توسعه و اصلاح ۸ کیلومتر خط انتقال آب و سه کیلومتر شبکه توزیع، به همراه ساخت چهار مخزن بتنی نیمه مدفون با ظرفیت‌های ۵۳۰ متر مکعبی است.

این پروژه آبرسانی که با ظرفیت انتقال ۴ لیتر در ثانیه طراحی شده، در راستای تامین پایدار آب شرب برای اهالی روستاهای ایاز، آتش بیگ، باتمانقلنج و باغچه جیق عملیاتی شده است. استفاده از منابع آبرسانی مطمئن و جلوگیری از کمبود آب در این مناطق، هدف اصلی بوده که علاوه بر بهبود کیفیت زندگی روستاییان، زمینه را برای توسعه کشاورزی و دامداری نیز فراهم می‌آورد.

با وجود چالش‌های فرارو، خانی ابراز امیدواری کرده است که پروژه مطابق با برنامه زمانبندی شده پیش رفته و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد. این اقدام نه تنها زندگی روستاییان را دگرگون خواهد ساخت بلکه گامی بزرگ در جهت تقویت زیرساخت‌های اساسی منطقه به شمار می‌‌رود و نمونه‌ای از اجرای عدالت اجتماعی در امر توزیع آب میان جامعه است.